Julafton - Can you take a child?

Igår va det julafton och jag tror inte direkt någon missade det. Spenderade hela dagen i skidbacken med strålande solsken, underbar åkning och kall dricka mitt i backen. Jobbade lite på min googlebränna igår med ;) Runt 3 snåret drog vi oss vidare till KK (Krazy Kanguru) för lite afterski. Va ganska dåligt med folk när vi kom dit men började ströma in folk efter ett tag och va till slut helt fullt när jag och Arvid drog oss, efter några kannor öl. Stötte på en Discobuss (österrikes svar på partytaxi) men tyvärr va det inte den vi skulle med så vi fick åka en vanlig buss :P VÄl hemma blev det julmat i form av tacos. Riktigt gott men ingen vidare julstämning på det inte. Kvällen resulterade i huvudvärk så det blev ingen utgång för mig, ganska skönt såhär i efterhand även om det säkert va en helt underbar kväll ute igår, men det är ju ändå snart nyår.

Angående "Can you take a child?" så fick jag ett litet barn igår på kanske 4-5 år med mig i liften. En skidlärare kom fram till mig och undrade om jag kunde ta ett av hennes barn så jag fick snällt släpa fram barnet till liften och lyfta på honom på sittliften och sen se till att han inte trillade ner. Jag va helt sjukt nervös när barnet roade sig med att luta sig fram över bygeln och titta ner, Men allt gick bra till slut och barnet åkte av liften välbehållen. Dagens goda gärning :)

Såhär i efterhand är jag glad att jag inte sökte jobb som skidlärare, USCH för att ta hand om 10 små 5 åringar och släpa runt dem i liften, tänk att tappa bort ett barn, hemska tanke.

God Jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0