Min sambo är tjock

Har ni lätt för att ta åt er, är du tjej och tror att du är tjock, eller är du rent av överviktig och har självmordstankar så sluta läs här...

Just nu bor jag ihop med en person vid namn Z. Man kan säga att Z är min raka motsats både fysiskt och psykiskt, enda likeheten är väl att vi båda kan vara lite lata ibland men annars är vi totalt olika

Z är, vad man brukar kalla för rejält överviktig. Jag skulle gissa på att han väger runt 100-120 kilo utan problem och samtidigt 10cm kortare än mig. Jag har aldrig varit överviktig så kan inte riktigt sätta mig in i hur det är, men har tänkt taken många gånger. Jag skulle må grymt dåligt psykiskt av att vara kraftigt överviktig, skulle verkligen gå in för att gå ner till normal vikt. Jag kan ibland känna att jag mår dåligt om jag sitter inne en hel dag och äter skräpmat, hur känns det då att samtidigt vara tjock? Vill inte tjocka personer gå ner i vikt? Varför gör det inte något åt det? Z i detta fallet har världens chans att gå ner i vikt på ett sätt som är Kul, skidåkning. Istället sitter han inne, spelar wow (inget fel på wow) äter chips och dricker dricka i mängder, mår han inte dåligt psykiskt, vill han vara tjock? Man kan höra hur tungt han andas, som om han kommit in från en joggingtur...fast hela tiden.

Hade jag vart tjock hade jag börjat lipa varje gång jag såg mig i spegeln och såg 4-5 cykeldäck runt magen, eller att ständigt få köpa större och större kläder. Att veta att man med största sannolikhet kommer att få problem med hjärtat. Blev mycket skit skrivet nu men kände att jag ville skriva av mig lite bara. Och jag menar inte att tjejer som tycker de är "tjocka" ska börja banta, det är skillnad på tjock och tjock. och visst OM man nu är Tjock och trivs med det så fine, men jag hade inte gjort det. Ska spöa skiter ur Link nu så hon aldrig i hela sitt liv mer vill spela patiens med mig...

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Bea

haha känner att den här bloggen kommer bli riktigt intressant vad det lider,-)

2008-12-23 @ 02:16:03
URL: http://grandtheft.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0