Tankar 1

Ok.

Efter mycket funderingar fram och tillbaka fick jag tummen ur och skapade en egen blogg. Tanken med den är att få skriva av mig lite oavsett om det intreserar folk eller inte, mer troligt är att det retar upp personer. Folk som känner mig vet att jag har en ganska speciell syn på saker och ting och gärna yttrar mig om saker som man kanske borde vara tyst om. Jag har en humor som välldigt få förstår sig på, och har fått folk att skratta, gråta, bli förbannade, säga upp kontakten med mig mm.

Började skriva ett inlägg om min tjocke sambo, som vi kan kalla X, men avbröt efter halva. Kankse inte ska börja sin blogg med att klaga över tjocka människor, det får bli ett senare inlägg.

Just nu sitter jag och har precis ätit, lite halvont i magen och sett på en riktigt bra film. Bang Bang your dead. Helt klart sevärd film om man vill se något som berör. Har inte åkt skidor sen i lördags då jag och Paulina va ute och åkte en sväng, mest för att det hade snöat och fanns chans till lite puder. Vi hittade några sweetspots och Paulina gjorde en härlig vurpa i pisten med lite kullerbyttor och en skida som satte sig rakt upp i vädret i pisten, helt utan några skador. När vi 10 min senare skulle gå av liften föll hon och skadade armen och fick avbryta för dagen. Avlöste henne gjorde Hanna, Ullrik och, nån jag inte minns namnet på. Åkte några timmar innan jag drog mig hemåt.

Den 9 Januari kommer förmodligen Mattias aka Timon & Magnus aka Satan ner och hällsar på. Ser fram emot detta sjukt mycket, ska bli riktigt kul med lite besök då jag faktiskt inte har någon nära vän här nere. Alla relationer man får här är ganska ytliga har jag märkt, man bygger inte upp nån direkt relation med Någon både på gott och ont.

Fick lite julklappar idag från familjen, Tusen Tack :) så har 5-6 st som jag kan ta och öppna om 2 dagar. Här nere firas inte julen direkt nämnvärt och julstämningen är högst påtaglig tyvärr. Saknar att fira en Riktig jul med släkt och vänner så nästa år blir det en jul hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0