Gamla tankar.

För en 5-6 år sedan, på den tiden då Lunarstorm va poppis bland min generation, så skrev jag ganska mycket "blogg" i form av dagbok på deras hemsida. Minns att jag skrev ett långt inlägg om jorden och dess överbefolkning, natuerns försvar etc. Jag jämförde människor olika "värde", inte i ras, hudfärg, religion, kön eller läggning utan i betydelse till vårt samhälle och vår planet.

Citerar lite från vad jag skrev 2004 "ex: jag ser en uteliggare är mindre ”värd” än en person som arbetar och gör nått viktigt för samhället, ett fattigt barn som bara drar runt och lever på bidrag från FN och andra organisationer mindre värt än ett barn som går i skolan och lär sig massa saker som den sedan kan ha nytt av för att tillföra något till samhället..."

Lite kul att läsa vad man skrev då och hur man tänkte. Men att jorden är "överbefolkad" stod jag hårt fast vid och hade ganska starka åsikter för att jordens befolkning borde minska eller iaf inte öka så som FN hade förutspått att den skulle göra och nästan fördubblas fram till år 2050. Nu ser dock befolkningsökningen på jorden ut att avta och problemet kanske inte är så stort som man från början var rädd för men det återstår väl att se.

Det är dock lite intresant hur "naturen" har sitt eget sätt att hindre en överpopulation av någon djurart på med hjälp av sjukdommar och starkare djur som äter upp det svagare. Men människan har ju sett till att eliminera så gott som alla hot mot oss själva. Förr hade vi pesten och andra mindre trevliga sjukdommar som tog ihjäl oss, sjukdommar som man numera kan bota. Det enda vi inte har botemedel mot och som hotar oss är väl AIDS/HIV men det dröjer väl inte länge föräns vi har det med, och vad ska stoppa vår framfart. Svaret är förmodligen vi själva. Förr eller senare kommer vi att ta kol på oss men tyvärr säkerligen också denna planeten och allt som bor här.

Blev mest svammel...men orkade inte lägga ner nån vidare tid nu.

Kommentarer
Postat av: Bea

Huum inväntar ett tredje världskrig kanske?

2008-12-28 @ 21:23:23
URL: http://grandtheft.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0