Nollning dag 1-4

Har vart lite dålig på att uppdatera, men vi har föreläsningar och nollning från 8.15 till midnatt schemalagt i stort sett varje dag så det blir rätt lite tid över. Får ta igen mina 4 dagar nu så det blir lite av en Wall of text, men ni får stå ut, ska försöka dela upp det lite iaf.

Dag 1.
- Hajk
Efter uppropet bar det iväg till en STOR "stuga" för lite hajk med alla på Elektro, en hajk som blev riktigt lyckad faktiskt. Vår faddergrupp (phadder) består av 14 personer, tror jag har fått kläm på det flesta namnen nu. Redan i bussresan drog sångerna igång och att åka buss med Elektro är lite speciellt. i bussen gäller följande
  • Rondel - Sjung "Ett varv till, ett varv till..." och få busschaffören att köra så många varv som möjligt, när han kör ut ur rondellen ska "En busschafför" sjungar
  • Bro - Gäller att hoppa upp och ner för glatta livet för att inte drunkna
  • Tunnel/under bro - Självklart duckar man så man inte får huvudet avkapat.
Tyvärr består halva Lund av rondeller och hela vägen ut till stugan, så efter sådär 20-25 min i bussen va man rätt trött på att sjunga "Ett varv till", men va fan.

Väl framme fick vi köpa var sin helvit overall och  i phaddergrupperna gå runt på massa stationer för att tävla mot de andra grupperna och lära känna varandra. Kvällen slutade med att jag fick sova på ett stengolv, Kristina va dock snäll och lånadet ut sitt täcke som jag kunde ligga på då hon hade en sovsäck.

Dag 2 - Kareoke och målning

Väl hemma igen (efter mycket sång i bussen) så va det direkt på föreläsningar och sen snabbt hem för att äta lite och tillbaka till skolan igen för första ölen för nollningen. Hajken va till min stora förvåning alkoholfri. Blev kareoke i baren denna kvällen. En bra grej med att plugga är priserna på alkohol. I vår bar som vi har på Elektro kostar en öl från 10 kr och upp till 25 kr om man vill ha en sliskis aka alkoläsk.

När kl började närma sig midnatt drog vi oss ut för att måla olika föremål. Det är så att alla program har något som representerar dem i sin egen färg, vår färg är vit så med en stor hink färg och våra händer som penslar fick vi ge oss ut och sjunga och måla allt vi kom över som hade "fel färg"...alla vet ju att den vita färgen är den rätta hahaha.

Dag 3 - Phaddermiddag och utedisco

Föreläsningar från 8,15 som vanligt, efter skolan blev det phaddermiddag hemma hos en av våra phaddrar Oscar. Bjöds på riktigt god mat och alkohol till självkostnadspris. Efter vi käkat drog vi iväg till utediscot. Här va dock ölen "dyr" och kostade hela 20 kr. 30 för en vodka/redbull. Till min stora förvåning och glädje spelades Hardstyle trance nästan hela kvällen. Dansgolvet gungade som jag aldrig sett ett dansgolv gunga innan så jag kan verkligen inte fatta varför inte uteställena i vbg/thn tar efter lite och vågar sattsa på nått nytt nån gång men lever man på stenåldern så.

Självklart va det overall som gällde på discot och alla sprang runt där i sina fina färger, mono har dock ROSA så det kan väl diskuteras om den är snygg  eller inte. Men en sak som är roligt med overallerna när man träffar andra som har overall av en annan färg är att man ska byta delar med varann. Man kan tex klippa av 5-20cm av sitt byxben eller en arm och byta med någon från ett annat program. Bytta bort 6-7 delar igår och ska ta och sy på min overall när jag har tid över och lite nål och tråd har införskaffats. Även tygmärken av alla dess slag ska sys fast.

Dag 4 - Bakis och sleten

Kom hem strax innan 3 igår och jag och mono kokade lite pasta innan vi gick och lade oss, för er som inte redan vet så bor mono hos mig och sover på mitt golv. Kl 8 på morronen var det sedan dags för fotografering på skolan för våra paserskort. Va helt sjukt sleten och bakis när jag vaknade, men det va bara att palla sig in till skolan, tog det jävla kortet, åt frukost och va på en föreläsning sen åkte jag hem och la mig. Det börjar märkas på kroppen nu att man kör stenhårt varje dag. Men skippar film-/spelkvällen idag och ska ta och vila ut mig lite. Imorgon är det insjungningskväll då vi ska lära oss en sjuhlevetes massa sånger ur vår fina sångbok som vi har.


Kan lika gärna lägga upp mitt fina kort, kan man se mer sleten ut =D



Dagens citat:
"Han skulle ha ett nackskott nånstans!"
   (vet inte, men jag brukar tänka mig nackskott i Nacken)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ORANGE som är det rätta färgen!

F är Bäst!

2009-08-27 @ 18:59:04
Postat av: Frida

Haha!

Jag tycker du är söt på bilden.

Och ja, jag brukar också tänka nackskott i nacken.



Puss

2009-08-27 @ 19:05:27
URL: http://fridaflyger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0