Dag 5 - Sångboksinsjungning

Igår hade vi Sångboksinsjungning (sjukt jobbigt ord att skriva) på Edekvata. Blev en grymt rolig kväll med mycket öl, mat och sång. Vi har nu köpt vår sångbok på 200 sidor som skulle gås igenom, sång för sång, jag tror vi sjöng en 60-70 sånger av dessa, så det blev till att hettsäta mellan sångerna om man skulle ha en sportslig chans att hinna äta nånting. Dricka hade vi gott om tid för då det är en skål efter varje sång. Om man ändå mot förmodan inte har druckit upp glaset med vin när det serveras mer har man rätt till en taktikskål, då man sveper allt i sitt glad för att få påfyllning.

Under kvällens gång så skickar man runt sina sångböcker så alla får skriva en liten hälsning, så för varje sång man sjunger skickar man boken man håller i vidare till nästa person. Blev många skrivna hälsningar vill jag lova. I det flesta böcker skrev jag en viss fin liten snappsvisa för att föra den vidare.

Spela boll
Spela 8-0
Spela ingen roll
Spela med stor sten


Hoppas dett uppskattas av Satan, så nästa valborg är den kanske superpoppis här nere, vem vet ;)

Efter sångboksinsjuningen så gav vi oss ut för att måla igen så som vi brukar underhålla oss me på nätterna, allt ska bli vitt. Denna gången simmade jag ut till Önön som ligger i Sjönsjön, för att måla telefonhytten som står där. För alla som vet hur sjön är i Fyrkanten kan få sig en känsla av hur mysigt det är att simma i sjönsjön. =P Men det blev dusch och bastu efteråt med efterfest på det stora taket. En helt underbar kväll som resulterat i en skön bakfylla.


Vill passa på och ge en stor eloge till Frida som försöka sluta snusa, 14,5 tim utan snus är ett stort steg i rätt riktning, jag tror på dig.

Dagens citat:
"Vi går till skolan och hämtar öl"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0