Snabb vistelse i Lund

Lund
Blev en snabbis till Lund över natten. Syrran, Frida och jag stack iväg tidigt igår med hela bilen packad med grejer. Kändes inte som jag hade fått me mig nått när vi väl började packa upp ändå va bilen full. Åker ju på söndag och får väl se till att dra me mig så mycket skit jag kan då.

Tog en promenad in till stan på kvällen för att köpa lite götta och annat, på vägen hem så möttes vi av ett jäkla polispådrag då några fjantar hade börjat bråka med polisen vid en okupation av en ungdomsgård eller nått liknande. Förstod aldrig riktigt vad de sysslade me, men ett tiotal polisbilar, hästar och hundar befann sig där iaf.


Hajk.
Jag fick för övrigt träffa min nya korridorskamrat igår med, och det visade sig att vi kommer att gå i samma klass. Han berättade även att vi kommer att dra på Hajk första dagen i skolan, en del av nollningen. Det va mycket mer än vad jag visste, men det ska bli riktigt skoj faktiskt.

Feminist?
En lång och seg väg hem tack vare att jag inte fick sova ut imorse...*host host* men radion fick hålla mig vaken. Hörde att en brud i Örebro hade anmält kommunen för diskriminering då det va gratis att gå på pissoaren för killar medans tjejerna va tvugna att betala 5kr för att få tillgång till toalett. Stackars brud som inte har mer att göra på dagarna än att leta problem och "orättvisor". Hade hon tyckt det va bättre om även killarna skulle betala 5 kr, det har inte slagit henne att 95% då istället hade slått en drill i närmaste buske eller kanske vid hennes egen port till huset.
Och om nu alla ofentliga toaletter hade varit gratis hade nog en hel del uteliggare och knarkare hållt till där och toaletterna hade varit bra mycket ofräschare än vad det redan är, jag har för övrigt själv gått in på en ofentlig toalett där en knarkare legat avdäckad här i stan. Är 5 kr verkligen nått att bråka över, hon får väl skaffa en sån där tratt till fjösen och gå in på pissoaren hon me då. Måste vi killar göra nr två så får vi ändå betala 5 kr.

Dagens citat:
"Fan va du är störig"
"Nej, förlåt det va ju inte meningen att vara störig. Det är ju bara det att jag är mycket smartare än vad du är så det kan ju Uppfattas som lite störigt"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0