Julgille, "saftsås" och avdomnade armar.

Julgille
I lördags hade vi vårt omtalade Julgille på skolan. Det va sittning med julbord och allt vad de innebär. En grej som är lite speciell med just julgillet är att detta är dagen då Elektro ska jämna ut sin budget då sektionerna på skolan inte får gå med vinst. Bästa sättet att jämna ut ett överskott är ju att sälja saker till under inköpspris och vad säljer man i skolan om inte alkohol. Så i lördags kostade ölen mellan 5-40kr beroende på ölsort, 10kr för ett glas vin, 15 för valfri shott tex.

Saftsås
Maten va verkligen helt underbar, första gången på 3 år som jag äter julmat, för de vi åt i österrike va inte mycket att hänga i granen vill jag lova. Men en sak som jag blev förvånad över va att när vi skulle få risgrynsgröt aka tomtegröt, så fick vi inte mjölk till NEJ NEJ NEJ. Vi fick nått som skåningarna kallar för "Saftsås". Det va nån blandning mellan saft och kräm, det är nog bästa sättet att beskriva skiten på. Det kollade på mig som om jag vore dum i huvet när jag sa att resten av Sverige har MJÖLK. För att bevisa detta skapade jag en omröstning på ett större forum, och 95% av alla svarade att de har mjölk och inte nån jävla saft på gröten. FY FAN för skåne, nu vill jag hem och äta gröt me Mjölk i götet.

Baren
Efter maten så drog de flesta iväg ut på nation, men jag Anders och nån gamal elektrokille hängde i baren, även Johan Larsson joinade oss ett tag, vilket han sen ångrade tydligen haha.
Att lyckas bränna 250kr i en bar när de dyraste jag köpte kostade 15kr är fan bra gjort, blev dessutom bjuden på minst lika mycket som jag köpte till mig själv. Vid 3 blev vi utkastade och jag och Anders drog hem till mig. Söndagen gav mig den värsta bakfyllan på sjuuukt länge och jag va verkligen inte ensam vill jag lova. Det sista jag minns från baren är att jag står med flaskorna på bardisken och blandar mina egna shotts, så jag mådde som jag förtjänade, men gaaaaalet rolig kväll tack ska ni ha alla som joinade.


Avdomnade armar.
Idag domnade mina armar av helt och hållet, det började med att de från armbågarna kom en krypande känsla, ni vet myror i armarna. Sen gick det sakta men säkert ner genom underarmarna och ut i fingrarna, lite läskigt men samtidigt jävligt skönt. Skakade i armarna ett tag efteråt men nu har allt lagt sig. Vissa få har fått veta vad jag tror va anledningen till detta fenomen, men de för nog också förbli dessa få ;)


Dagens citat:

"Fyfan va du ska få spö för gårdagen. Har aldrig vart mer bakis. Vodka-shot wtf!!!" //Johan till mig, dagen efter julgillet.

Kommentarer
Postat av: Bea

Vi har saftsås till ris a la maltan :) haha

2009-12-08 @ 12:28:57
URL: http://grandtheft.webblogg.se/
Postat av: Björn H

Vodka-shots är nice.. speciellt med ett stänk limejuice..! hehe

2009-12-08 @ 19:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0