Snöröjningen som gud glömde.

Vad fan är de för fel på er?
Vad är det för fel på skåningar. Nu har det snöar oavbrutet i ungefär 2 dagar och jag är som vanligt helt till mig av lycka, MEN det får gärna ploga vägarna. Jag va ute och cyklade igår vid 3 tiden, cyklade genom halva Lund och såg inte EN enda gata som va plogad, varken cykel- eller bilväg. Sen drog jag ut på kvällen vid 22 tiden och inte heller då fanns det en enda plogad väg. Nu när jag vaknade upp på morronen, va ser man, jo bilar som står fast i snön och spinner för att det INTE är plogat.

Visst kan jag ta att skåningarna inte är vana vid snö och kanske inte va beredda på att den skulle komma såhär tidigt och i dessa mängder, men det kan inte vara någon nyhet för dem att man kan få snö i Sverige. Ploga vägarna för helvete. För tillfället så står det 5 bilar i rad utanför mitt fönster och ingen kommer nånstans, ganska underhållande ändå.

Hemgång

Nu har jag haft en lång nedräkning, men idag ska jag äntligen åka hem faktiskt. Ska bli helt galet skönt att träffa familj och vänner igen, och nu har jag lite mer tid för mina vänner me då jag stannar iaf 3 veckor ser det ut som.
Blir tåg hem idag vid 3 tiden tror jag och jag hade planerat att INTE vara bakis idag, men drog ju soms agt ut igår vid 22 efter att Anders hade ringt och sagt att jag va tvungen att följa me, tog bara me mig 100 kr till krogen (man kommer en bra bit på det här) och tänkte att jag går hem när mina pengar är slut, men tydligen fick Anders och Erik för sig att de skulle supa ner mig så de blev nog en 5-6 shots utöver det jag hade planerat själv. Stryk ska ni ha.

Men jag känner mig duktig som i fredags inte gick på gillet där de kostade 20 kr så va de fri alkohol i baren sen, eller bar och bar, det hade slängt upp massa flak och sprit på bord så man fick ta hur mycket man ville. Härligt moget av mig att inte gå dit tycker jag. :)



Dagens citat:
En bonde är alltid en bonde, om han såg går klädd i silke.
(Ryskt ordspråk)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0