Försenade tåg

Imorse när vi skulle me tåget 06.50 från vbg så stod där en buss istället. Aja tåget va väl inställt så vi skulle åka buss. Nej då tåget körde oss till Öxnered där ett tåg skulle hämta upp oss....50 MIN SENARE. Blev ett jävla liv på folk och efter mycket om och men lyckades vi pricka ett tåg som även det var försenat från Karlstad så behövde bara vänta 20 min. Anledning till att vårt första tåg va försenat fick vi med förklaringen.
-"Tåget till Göteborg med avgångstid 06.50 från Öxnered beräknas ankomma 07.45 pga...tidigare personal"

Undrar just vad "tidigare personal" syftar på, nån lokförare som försovit sig kanske. Tåget som vi sen tog hade dock en vettig förklaring till sin försening. "Krock med älg" kändes iaf lite mer normalt.

-

Börjar få lite abstinens nu snart. Varje dag hem från skolan passerar vi Burger King där de ständigt visar en skid-/snowbaordvideo och man blir ju inte mindre sugen. Ska se om man kanske kan få sålt bilen innan påsklovet och dra 1-2 veckor till Österrike kanske. Jag MÅSTE få åka av mig lite innan sommarn kommer annars vet jag inte vad jag gör. Jag vill känna pudret under skidorna, snön som piskar upp i ansiktet och allt där till. Pirret i magen varje gång man på kvällen märker att de börjar dumpa och man vet att nästa dag då Jävlar får man åka puder. Har jag otur blir det bara en dag eller två i hovfjället men bättre än inget. Även där kan man bryta ben, vill någon me så hojta till.


Kommentarer
Postat av: Johan A

Hojt!

2009-02-26 @ 18:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0