Mitt livs vurpa.

Imorse tog vi bussen iväg till Lech för lite härlig åkining bland allt rikemansfolk som bor där, staden som stänger av vägarna genom byn för att inga "slödder" så som skibums ska åka igenom för att komma till st, Anton. Vi är tydligen inte lika mycket värda som det rika. Hur som helst, jag, Timon, Satan, Stina, Arvid, Anton, Victor, Mange och Affe drog till Lech isf och dagen har vart helt underbar, sol, 1-3 minus och klarblå himmel.

Efter halva dan sa Satan lite på skoj "försten ner" för en riktigt brant backe, med en hel del krön där backen sen fortsätter ner efteråt. Vi drog iväg i full fart ner, en hastighet som lätt går upp mot 100-130 km/h. Victor ligger snett framför mig och får ett felskär och faller in rakt framför mig. Jag har inte en suck i världen att väja undan utan brakar rakt in i honom, mina skidor åker in i hans arm och sida och jag flyger rakt över han precis framför ett krön. Detta resulterar i att skidorna löser ut direkt, till min stora glädje annars hade jag inte haft mycket till ben kvar just nu. Jag flyger framstupa och slår en volt ner över krönet och över på andra sidan och faller handlöst ner för backen. Glider på rygg hela vägen ner och stannar till slut, ligger kvar en stund ont i hela kroppen och känner efter om nått är brutet men allt verkar vara på sin plats även om axeln värker nått fruktansvärt. Reser mig upp avger ett indiantjut och visar att jag är ok. Victor verkade klarat sig bra även han och han kan resa sig efter en stund och kommer ner med mina skidor.

Nu såhär ca 7 tim senare är jag totalt mörbultat och ont överallt, den ytliga smärtan har lagt sig men nacken och ryggen värker ganska bra, en lång massage och ett varmt bad är vad jag behöver just nu. Men får ta mig lite mat och en kall öl och hoppas det hjälper, i värsta fall får det bli några alvedon.

Over and out.

ps, jag lovar att ta det lite lugnare sista dagarna....eller iaf försöka, ses om en vecka, ds

Kommentarer
Postat av: Bea

ojojoj! Tur att det gick bra hörredudu! Med brutna ben kan man inte ut och gå långpromenader! :-)

2009-01-16 @ 22:09:22
URL: http://grandtheft.webblogg.se/
Postat av: Carro

Jag sa ju till dig att du skulle ta det forsiktigt! For du har faktiskt lovat att inte bryta nagot! An sa lange har du lyckats, forsatt sa, for jag vill att du kommer hem hel :)!, Carro

2009-01-17 @ 07:38:54
Postat av: Stina Fina

kan ju lägga till att du såg jävligt glad ut efter den vurpan, nog gladare än ja någonsin sett dig :D

2009-01-17 @ 10:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0