Nyår och 3 veckor kvar

Ja det har ju vart nyår vilket ingen av er undgick att lägga märke till. Även om det verkade som halva Sverige låg hemma i sjuka, va sysslar ni med? Hur som helst så va min nyår riktigt lyckad, va lite skeptisk till en början...ovanligt. Men vi käkade god mat här hemma jag och min tjocka sambo. Strax efter 11 drog vi oss in mot stan, firade 12-slaget på st, Antons gator vilket verkligen är en upplevelse. När vi kom fram va där fullt med folk och en liten cirekel hade bildats av människor där folk sprang fram och avfyrade raketer, tårtor och smällare utan någon som helst tanke på folket runt om. Raketer sköts iväg från händerna, tårtor placerades på kullerstenarna och hoppade till av varje skott som flög upp, ett under att ingen välte. Strax efter 12 springer en kille fram med en stor raket i handen och skjuter upp, den träffar nått som jag inte hinner uppfatta, förmodligen ett träd eller en balkong, hur som helst vänder raketen Rakt ner i folkmassan. Ungefär hälften av personerna uppfattar vad som händer och kastar sig därifrån. Men folket som stod med ryggen mot eller hade dålig uppsyn fick känna på hur det är att få en jätteraket exploderandes några cm från kroppen. Jag som stod 4-5m ifrån kunde känna tryckvågen och fick huka mig för stjärnor och eldbollar :) Smällare tänds på och kastas in bland folk som om det vore snöbollskrig. Har inte läst nått om hur många som skadades men det va nog ett antal.
Skumpa sprutades till höger och vänster. Nu ska ni inte tro att vi är några rikemansbarn, den skumpa vi hade kostade allt från 1 euro och uppåt, vi lyxade till de och la stra över 3 euro, det va ju trots allt nyår.

Runt halv 1 sticker vi vidare till ett ställe som heter Fang, ett litet afterskiställe egentligen, men som va fullpackat med folk, som firade det nya året högt och lågt. Satt där och drack ööl och skrattade fram till en 4-halv 5 då vi bbörjade bege oss hemåt. Dagen efteråt tog väl ut sin rätt. Det märks att man inte är 18 längre, låg som en zombie i sängen till och från till att kl va 18,00 då kunde jag få i mig lite mat.


För er som inte uppfattat det ännu så åker jag hem om ganska exakt 3 veckor från och med nu. Ska faktiskt bli skönt. Det är inte samma känsla här nere som förra året, mycket för att jag inte har nån polare här antar jag, så inte så konstigt att jag längtar som fan tills Satan & Timon kommer ner. bara en vecka kvar nu. Längtar lite hem faktiskt, saknar min familj och systra min som jag inte sett på evigheter nu. Får se om vi stannar på vägen hem och hälsar på henne, ska diskutera saken med mina vänner som jag bilar hem med.

Anledningen till att jag åker hem är först och främst för att jag inte har nått jobb, slutade söka efter ett tag och bestämde mig för att leva på det pengarna jag har och njuta av tiden här nere och sen åka hem med ett leende. Sen har jag även kommit in på en baskurs på Chalmers i matte/fysik, så det blir ett halvår där med Jonas och Jocke. Ska även söka ner till Lund och börja högskolan där nere om jag kommer in. Så flyttar ifrån Vänersborg, kanske för gott vem vet.


Det finns två sorters människor: Dom tokiga och dom tråkiga

Kommentarer
Postat av: Bea

Du tillhör de tokiga! Det kommer bli många långa härliga promenader när du kommer hem! haah

2009-01-05 @ 00:26:57
URL: http://grandtheft.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0