DAG 2

Igår fick jag ta 3 blodprov vilket ja tyckte va lite "mycket" idag har jag tagit ca 10 st, blodprov, 7-8 EKG, 3 spirometri (lungkapacitet), svarat på upprepade frågor och fyllt i ett forumlär 2 gånger, eller om det är 3 och jag har bara vart vaken 5 tim. Har "rast" fram till kl 2 nu då ska jag lägga mig i sängen igen och vila 10 min innan nästa EKG och blodprov tror även vi ska ta spirometri igen då. Har även fått min första dos medicin, och än så länge står jag på benen. Höll dock på att svimma under ett blodtryck stående. Hade legat ner hela dagen och sen skulla ja resa mig direkt och stå rakt upp och ner i flera minuter. Gick sådär haha :D

Blev väckt idag strax innan 7 och fick min frukost bestående av ett litet glas yoghurt runt 9 sen. Men nu har jag äntligen fått äta lunch. Fick även träffa Diana som jag "känner" sen tidigare, hon jobbar i köket här och fixar till min mat varje dag. Kul att få träffa henne i verkligheten, även om hon tyckte jag skulle kolla upp om jag hade damp haha.

Robin som lades in igår med oss fick för övrigt lämna oss imorse. Vi skulle sätta in en kateder i armen för att de lättare ska kunna ta blodprov på oss. Han blev illamående och stel  i kroppen och kunde på så sätt inte lämna några vettiga prov vilket är lite tråkigt då han va den jag hade mest gemensamt med här inne verkade det som. Han hade vart och säsongat i st, Anton och vart en av de som grävt upp de två svenska lavinoffren 2006/2007 som drogs med i en gigantisk lavin och omkom.
Hur som helst nu har jag en kateder i armen där de titt som tätt tappar mig på blod. Alla emos borde skaffa en sån här tycker jag. Då slipper de skära sig hela tiden utan kan när de känner för det tappa sig på lite blod bara genom att vrida på kranen, snabbt och enkelt. :D

Just det ja. Jag tar jättegärna emot besök nu medans ja ligger inne. Så länge ni säger till innan så går det att läsa så jag kan ta emot besökare de flesta dagar, är väl idag och 2 dagar till som kan bli lite tajt att ta emot besök på men annars går det fint :)

Dages citat:
"Du, dra inte in mig i vårat förhålllande"

Kommentarer
Postat av: Lollo

Mycket intressant läsning måste jag säga. Jag skulle varit skitnervös innan :S

2009-06-04 @ 21:40:37
URL: http://lollobloggen.blogg.se/
Postat av: Anna

haha... medicinen funkar bra eller? "fyllt i ett forumlär 2 gånger, eller om det är 3". Haha.

2009-06-05 @ 00:11:26
URL: http://silvander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0