DAG 3

FIck lite sovmorron idag, blev väckt 07,15 wihii. Dock är jag den som väcks först då jag står som "nr1" och således även får medicin, eller "drogen" som de kallar de här, först av alla så ifall jag får några större biverkningar så stannar de medicineringen av de andra inlaggda.  Känns ju skönt att de är jag som sätter ribban haha.
Tagit runt en 12 blodprov nu på morronen och några EKG, bara 3 provrör kvar i stället nu så blir bara 3 prov till idag det känns skönt och förmodligen inget med EKG idag heller.

Vi skulle fått komma ut en sväng idag men vädret suger verkligen så är inte det minsta sugen på det. Dock är jag sugen på sjukt mycket annat just nu. Godis, öl, bada, sola, frisk luft ( i solen ), fotboll mm mm. Tur att jag har många vänner här på msn som teasar mig hela tiden och gör livet lättare för mig här inne haha.

Vi slipper kissa i burk idag me, så nu kan man göra sina behov som folk igen. Min katet i armen känns mycket bättre idag me, känns knappt att den sitter där och mina blåmärken håller på att försvinna helt med. Ska förhoppningsvis få duscha lite senare så man känner sig som en människa igen sen.

Jag har märkt 2 possetiva saker med detta än så länge. För det första lär jag inte ha någon som helst skräck eller förbi för sprutor efter detta, och för det andra så har jag blivit riktigt grym på att ligga HELT stilla, vilket är ett måste när vi tar våra EKG. Som tur är slipper vi de gamla EKG när man fick ligga still i flera timmar, våra tar på sin höjd 10 min.

Ska snart på lunch, sen är det med medicinering.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0