Millenium

Va på bio igår med Mono och Gabriella. Har inte sett henne sen jag gick i lågstadiet och jäklar va hon hade förändrats =D kul med lite gamla ansikten. Träffade även Sixten, och va de hans nya kanske? Hur som helst såg vi första delen ur Millenium serien, "Män som hatar kvinnor". Jag va lite skeptisk till filmen till en början, När man har fått en bild i huvet av hur en person i boken är så är de inte ofta den stämmer in med skådespelaren i filmen sen.

  •  Mikael Blomkvist kändes inte riktigt helt rätt. Kändes fel på nått sätt han har inte den där nyfikenheten och beslutsamheten som han skulle ha men de funkade hyffsat.
  • Lisbeth Sallander satt som ett smäck, helt underbar insats. Kanske lite väl lång jämfört med i boken men annars va det riktigt bra spelat av henne. Sjukt söt utan smink med måste jag säga.
  • Nils Bjurman (det jävla svinet) va även han perfekt, man verkligen hatade honom från hans första mening vilket också är meningen i boken.
  • Dirch Frode va EXAKT så som jag hade tänkt mig "stänkarn" gjorde rollen helt underbar haha
Filmen får nog 7/10 i betyg, ingen superfilm men helt ok med tanke på att många filmer baserade på böcker blir välldigt missvisande och fel. Tråkigt att de 2 andra böckerna inte blir till filmer utan miniserie som ska sändas i SVT. Men de får gå, så länge jag får se dem är jag nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0