Dåliga hundägare.

Tyvärr visas det gång på gång bevis på att de finns otroligt många dåliga hundägare i vårt land och inte bara här. Känns själv vissa som absolut inte borde skaffat hund men tänker inte nämna några namn. Läste ttela idag och hittade en artikel angående en hundattack i Trollhättan i tisdags. Cicilia Göransson va ute och gick med sin lilla Tibetanska Spaniel Nelly, välldigt söt ras för övrigt men på tok för liten och puttinuttig för mig. Under promenaden blir den lilla hunden attackerad av en Rottweiler, som ändå är sådär 5-6 gånger större än hennes lilla Nelly. Rottweilern biter tag i Nelly och knäcker revbenen på henne varpå hon senare avlider av skadorna. Kan man inte hålla koll på sin hund ska man verkligen inte ha hund heller nånstans får man ta mig fan sätta en gräns. Usch kan inte dra mig från att tänka tanken om en hund hade gjort så på Sally finns nog inte ord för hur mycket våld man hade kunnat använda mot den attackerande hunden för att rädda sin egen. Hoppas vekrligen jag aldrig sätts i den situationen, men med dagens hundägare får man nog vara beredd på det mesta.

ps, har för övrigt en Rottweiler som granne, men den verkar till synes välldigt snäll men sen skulle jag inte bo med den i en etta som grannarna gör, Ännu en dålig hundägare? ds


Dagens citat:
Ju mer man ser på människorna, desto mer uppskattar man sin hund.


Nelly

Kommentarer
Postat av: Lollo

Man behöver inte vara en dålig hundägare bara för att man har hunden i en etta om man rastar den väl :)



Förövrigt rikigt tråkig artikel :(

2009-05-22 @ 14:20:46
URL: http://lollobloggen.blogg.se/
Postat av: Hundvän

Öh... jag tycker verkligen att man är en dålig hundägare om man har en stor hund i en liten lägenhet... Hur kan folk?!

2009-05-23 @ 15:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0