Människans bästa vän.

Vet att jag brukar klaga på Aftonhoran (Aftonbladet) en hel del, men läste en grej igår som fick mig riktigt berörd faktiskt.

Ett par från skottland va ute och gick med sina 2 hundar, en jack russel och en collie samt deras 10 månader gamla baby. Det gick brevid en flod varvid hundarna lekta i vattnet och drogs med i strömmen. Mannen hoppas i efter hundarna men drogs snabbt själv iväg var på frun även hon hoppade i efter mannen. Kvinnan drogs efter ett tag upp av räddningstjänsten men avled senare på sjukhuset då hennes liv inte gick att räddas. Mannen och det två hundarna hittades döda :(

Fy fan vad sånt här är hemskt, ok dels att deras baby nu förlorat båda sina föräldrar. Men jag tänker mest på paniken när man ser ens hundar dras med i strömen. Känslan av hjälplöshet måste vara fruktansvärd. Hunden är människans bästa vän och jag kan lova att hundarna hade hoppat i för sin husses skull så jag förstår att han gjorde desamma. Jag hade gjort allt för att rädda Sally liv om jag hade haft chansen till det. Oavsett om det så hade betytt att jag fått sätta mitt liv till. Hade jag kunnat gett min lever till Sally när hennes pajjade så hade jag gjort det. Det finns inget så hemskt som att förlora sin bästa vän.

Saknar Sally otroligt mycket stunder som dessa.

Dagens citat:
En hund är den ende i världen som älskar dig mer än du älskar dig själv

Kommentarer
Postat av: Anna

2009-05-12 @ 18:23:08
URL: http://silvander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Precis så är det. Hunden ÄR människans bästa vän.

2009-05-12 @ 18:23:58
URL: http://silvander.blogg.se/
Postat av: Petra

Otroligt bra skrivet. Jag förstår precis, jag hade oxå hoppat. Och gett 5 år av mitt liv för min hunds 5 år. Saknar henne varje dag.

2009-05-12 @ 18:55:22
URL: http://pillijoks.se
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=x1d8RX2Pki8 - kommer du ihåg? känns liiiiite olustigt med 'Fredagsmys' haha

2009-05-14 @ 14:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0