Barnporr!!!

Folks, och även min, åsikt på barnporr behöver man väl inte ens ta upp den ser jag som ganska självklar. Men ibland måste jag ändå sätta mig emot vissa idiotiska lagar som regeringen tar fram. Just nu ligger ett föslag framme om att barnporrbrott ska bli ännu hårdare. Det ska i framtiden (juli 2010 om jag minns rätt) blir olagligt att Titta på barnporr. Vid första tanken kan detta ses som en ganska bra lag, självklart ska de vara olagligt att söka upp och kolla barnporr på internet, jag menar finns det ingen som kollar så finns de ingen efterfrågan och så kommer det inte göras någon barnporr. Men om vi nu gräver lite djupare i denna lag och ser lite till va detta innebär rent praktiskt.

*Säg att någon skickar en bild till dig, en en länk till en bild på en tjej som Möjligen skulle kunna vara 17 och som visar brösten, eller en rolig bild på en full kille som visar sina kanske mindre snygga sidor, om du nu tar och klickar på denna länken har du direkt gjort dig skylldig till barnporrbrott och kan därmed bli straffad för det.

*Jag tror alla vet hur kul tjejer tycker det är att ta vågade bilder på sig själv, om en tjej på 17 år skulle göra detta kan HON dömmas för barnporrbrott, om hon visar dem för sin pojkvän kan även han dömmas.

*Tänk er att Aftonbladet.se skulle bli hackat och nån lägger upp en barnporrbild som startsida. Alla dess tusentals människor som dagligen besöker sidan kommer då direkt göra sig skylldig till barnporrbrott, helt omedvetet och utan nån som helst baktanke, det vill ju bara läsa nyheterna.

Detta kommer bli en sjukt defus lag som jag inte riktigt ser hur det ska kunna bevis eller uppfylla. Antingen kommer sjukt många att straffas just för att systemet inte ska falla eller så kommer det att skapas mängder av kryphål med vilka de Riktiga pedofilerna kommer att klara sig undan med hjälp av. Nae, detta förslaget är inget jag hyllar till skyarna, bättre kan ni.


Dagens citat:
Människan är den enda varelsen på jorden som låter sina barn flytta hem igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0