Broar

Ibland handlar det om att våga bränna broarna bakom sig för att tvinga sig själv och gå framåt och inte ha nån som helst chans att gå tillbaka. Ibland är det faktiskt detta som krävs för att gå vidare, att inte falla tillbaka till de trygga (dåliga?) utan att våga ta steget framåt och gå mot nya mål, lämna det gamla bakom sig. Tror det är vad jag behöver göra just nu, bränna mina broar som jag gått över så jag inte går tillbaka över dem. Behöver stå vid en klippa med material för att bygga en NY bro just nu tror jag. Känns verkligen som jag håller på att bygga den nya bron och det är riktigt skönt faktiskt.

En del broar har jag öppnat för andra för många gånger, låtit dem passera broar som jag egentligen stängt, men inte rivit, men denna gången är de nog god tid att riva bron och inte bara stänga av den tillfälligt. Vill kunna gå över den nya bron och "gräset är alltid grönare på andra sidan". Just idag känns det som detta stämmer ganska bra, gräset som finns på min sida just nu är långt ifrån grönt och jag behöver energi för att överleva inte tappa energi för varje tugga jag tar av gräset.

Blev rätt flummigt inlägg nu och har ni läst hit ner kanske ni inte fattar ett skit, det är inte direkt meningen heller men det är skönt att skriva av sig lite ibland.

Nattens citat:
"Vi spelar hemmasnickrad japansk metal från Brasilien"

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag vill va en del av matrialet till din nya bro :) Typ spiken. Det är änna den som håller ihop allt :-)

2009-11-17 @ 16:38:42
URL: http://grandtheft.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0