"Du är rund!"

Idag hade vi haft får första riktiga föreläsning i programering och jag gillar de redan. Tyvärr är vi runt 200-250 pers som läser skulle jag tro, bara på E är vi ju 116 och sen är även Matte och I med, så det gäller att vara i tid för att få en plats på föreläsningarna.
Idag fick vi lära oss göra ett program som räknade ut ens BMI samt kommenterade om man va överviktig eller inte. Så hade man ett BMI över 30 fick man "Du är rund" som kommentar och under 15 så va men "benig". Gillar vår lärare riktigt skarpt han har helt underbar humor och drar sig inte för att driva med saker som kanske är lite under bältet.

Ska nog bort en sväng till Jakob sen och "fira" att han fyller år idag, Jonas lär ju dyka upp, och sen kanske jag även får me mig Christina och Sissi, men får väl se hur trötta alla är, kändes som det va fler än jag idag som höll på att dö i skolan.


Where the Wild Things are.
Idag är de exakt en månad kvar tills filmen jag gått och väntat på i snart ett halvår kommer på bio i Sverige. 27e november har den premiär och det ska bli helt underbart att se den. Kommer väl sitta där och lipa som en liten barnunge men det kan jag bjuda på. Hoppas jag får me mig nån som har samma filmsmak som jag, men det kan inte vara så svårt...Link kanske?

Dagens citat:
DET FINNS INGET JÄVLA FRANKYS! - Satan
Jo...det gör det - Timon

Kommentarer
Postat av: Rocko

Menar du att du går på föreläsningarna? Jag gick på två föreläsningar på vår första programmeringskurs för det var så sjukt enkelt ;)

2009-10-28 @ 08:09:28
URL: http://langebo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0