Tony Olsson

Bloggen från Kumla
Har börjat läsa en riktigt intressant blogg senaste dagarna faktiskt. Tony Olsson som va me vid rånet/polismorden i Malexander bloggar tydligen innifrån Kumla där han sitter på livstid. Rn riktigt bra blogg, och är intressant att läsa hur det är på insidan av murarna. Man får se saker och ting från ett helt annat sätt, sen om allt han skriver är sant eller inte ska man självklart ta med en nya salt men bra läsning hur som helst.

En sån sak som att när man gick i skolan klagade folk på att i fängelset fick fångarna minsann dyrare mat än vad vi fick i skolan. Tydligen (enligt Tony) så går deras mat på ungefär 40kr de gånger de får handla mat själva. Vad man dock ska ha i åtanken är att detta ska räcka till all mat under ett helt dygn. Frukost, lunch, kvällmat och va man nu mer vill äta. Då är 40 kr inte speciellt mycket pengar att äta för.

Och för er som undrar, NEJ, jag är inte imponerad av Tony på nått sätt och tycker att han är ett jävla as för de han gjorde, läser inte hans blogg för att läsa om honom utan för att få en blick från fängelset.

Labrapport.
Jag och Kristina lämnade in våran labrapport igår me efter jävligt mycket strul med skrivare, linux, windows, hotmail och system som ska fungera med varann. Får väl se om vi blir godkända eller om vi måste göra om skiten eller kanske bara kompletera nånting.

Redovisade även min inlämningsupg i elektronik igår. Läraren verkade riktigt nöjd me mig så fint som jag hade ställt upp och skrivit allt, markerat med märkpennor i olika färger (tack systeryster och lillbrorsan för pennorna, och tack Frida för lite insperation). Så den blev helt klart godkänd, även om jag fått lite hjälp och tips från olika håll så fattade jag ju ändå vad jag gjorde till slut. Får se om tentan går lika bra sen, hoppas verkligen det nu.


Dagens citat:
Att lära sig utan att tänka är värdelöst, allvarligt, men att tänka utan att lära sig är rakt av farligt.
//Pst-Q


Slänger in lite nostalgi när jag ändå håller på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0