Busgruppen har haft möte

Igår hade vi möte i "Busgruppen", vi gick igenom våra förslag på bus och hyss som ska göras mot det andra programmen. Av sekretesskäl kan jag inte gå in på detalj vad vi ska göra för nått då jag har folk från andra program som läser här, men det kommer nog upp info när vi satt våra onda planer i verket.

Efter mötet stötte jag och Kristina Mono utanför Idét och undrade om han skulle komma och ta några öl med oss i Edekvatan, eftersom det inte serverar öl i Idét (data/info-com ni vet, loosers). Det visade sig dock att det bara va vi 3 som drack, men det har väl aldrig hindrat oss innan så vi satte allt igång bra. Efter några öl tog vi tag i biljarden och vann väl ändå en match eller två även om vi inte spelade som proffs direkt kanske. När baren stängde fick vi ut ett flak öl och ett flak cider som vi kunde köpa av istället till vår stora glädje :D
Kvällen avslutades på donken, där Mono tydligen ville bjuda mig på mat bara sådär. tack som fan Mono.

Kårkamp
Idag hade vi första delen i kårkampen, gick dock inte så bra för oss. Vi va först ut i dagens tävling vilket resulterade i noll planering och att vi inte hade tillräckligt med folk. Grenen gick ut på att man skulle trycka in så många som möjligt i en bil, vi fick till slut in 18 fullvuxna karlar i bilen. Kemi vann med 26, men hur svårt är det med tjejer på 155cm och 40 kilo. Fusk helt klart.

För alla som missat det har Mono nu flyttat ut ur mitt lilla rum. Men jag har ju mina granna Lena och Johan kvar och jag måste säga att denna Johan är en bra underlig figur. Idag berättade han för mig att han brukar kolla på tv över 4 tim om dagen och sen minst 2 avsnitt av olika serier på datorn varje dag. Så han hade lite panik idag när hans tv inte får in alla kanaler han vill. Först har han skaffat en antenn, när inte det funkade köpte han en antennförstärkare men inte heller det kunde tillfredställa honom. Så idag gick Johan och knackade på ägarna till våra små rum om inte han kunde få borra lite hål i väggarna så han kunde dra en kabel från köket in till sitt rum så han kan kolla på tv. Men jag ska inte trycka ner för mycket på honom, han är trotts allt bara 18 år. Men lycka till med studier om han spenderar 5 tim om dagen framför datorn/tvn.

Dagens citat:
-Kära Nalle, sa Christoffer Robin, vad jag tycker mycket om dig.
-Det gör jag med, sa Puh.


Ps. På torsdag får jag besök av Frida. Lyckan är total, ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0