De hemska valen i livet!

Sitter just nu och funderar över ett rätt hemskt val, hur jag än gör så förlorar jag på ett eller annat sätt. Detta är inte direkt nån win/win situation kan man säga, men det finns ett val som kanske gör mindre ont. Valet som min hjärna säger åt mig att ta, men hjärtat säger nått helt annat, och sen har vi valet som hjärtat vill ta men som hjärnan säger är ett välldigt dumt val och det ligger en hel i det. Önskar så att det kunde sammarbeta lite bättre. Det lutar åt att jag följer min hjärna även om jag verkligen inte vill, men som det är just nu tror jag det är det enda raka faktiskt...tyvärr.

Folk brukar säga att jag är välldigt misstänksam mot saker och ting, men för det mesta har jag rätt med, och är man misstänksam då eller bara realist? Önskar livet vore enkelt men tyvärr är det långt ifrån enkelt. Jag hatar att ställas vid ett vägskäl och ta beslut som man inte vill ta, man kan inte gå rakt utan måste välja höger eller vänster, det finns inget mellanting. Hjärnan åt höger och hjärtat åt vänster, 2 helt olika saker som just nu inte går att kombinera. Mina Riktiga vänner, som faktiskt vill mig väl och inte bara säger saker för att muntra upp mig, skulle nog rösta på den högra vägen, hjärnans väg.


Passar på att posta en del av en text jag skrev för många herrans år sen, när jag hade ett liknande val, även om detta kommer göra så jävla mycket ondare.


The Wasted Game
I see my life in the blade, so dark and so red,
why does it had to be this bad.
My life is not worth all the pain,
that I won in this little game.

Let me be released from this strenuous world,
let me be excused from all the words.
from all the things you said,
and the wasted games we played




Dagens citat:
Mitt liv går i déjà vu. //Oscar -05

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken cool blogg du har =P

2009-09-19 @ 19:54:20
URL: http://freschy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0