Svininfluensan - take 2

Influensan, eller om det nu bara är vanlig sjuka, sätter sina spår i klassen. Av våra 116 som går i klassen så är vi nu knappt 2/3 som längre sitter med på lektionerna, mångder ligger hemma och är sjuka och under föreläsningarna kan man ständigt höra hostanden och nysningar. Jag brukar hålla mig frisk och har inte varit sjukskriven pga sjukdom (mer än "virus på balansnerven") på ungefär 4 år skulle jag tro så Fan ta Mexico om jag åker på denna skiten nu.

Vårt korpenlag, som jag dock inte längre spelar me, höll på att gå till historien idag när "vi" va ytterst nära att besegra IK Susp. Laget har inte förlorat en match på flera år och vi ledde in i slutsekunden när det gjorde mål på hörna. Så jävla typiskt oss att spela lika men ändå ett resultat som vi ska vara grymt nöjda me.

Min granne i rummet brevid bevisar gång på gång att han är 18 år. Vet inte om jag nämnde de men här om dan hade han brottom från lektionen för han skulle packa sina smuttskläder så att hans mamma kunde tvätta åt honom i helgen. Och så sent som igår la han ett "jag vill ha diskmaskin, det har vi hemma hos mamma och pappa". Stackarn kommer inte att få det lätt de kommande 5 åren.

Inte långt kvar nu...Vem vill se den me mig, först till kvar :)


Dagens (andra) citat:
I didn't wanna wake you up, but I realy wanna show you something

Kommentarer
Postat av: Mono

svininflusenasn är ju inte speciellt farlig egentligen, väldigt lågt dödsantal per sjukinfall om man jämför med andra influenser tex den vanliga säsongs influensan som kommer varje år. Problemet är ju bara att så många kan komma att få den på samma gång. Som vår lärare sa idag "man får la stanna hemma några dagar och kolla på dåliga repriser på TV:en" ..

2009-09-07 @ 22:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0