Besök på baksidan.

Filmkväll
Igår blev det nån form av filmkväll/3-mannasupning hemma hos Jakob där även Anton befann sig. Eftersom vi bara va killar så va de ju manliga filmer som stod på menyn vilket resulterade i Rambo - First blood part 2 samt en film som inte riktigt föll mig i smaken, Conan. Visst att filmen kan vara dåliga men denna va nästan tragisk ändå fick jag inte somna då Jakob konstant skulle hålla mig vaken för att visa saker. Meningen "det görs inte filmer på detta sättet längre" tror jag sades ett hundratal gånger igår kväll.
Slaggade på Jakobs golv, något som jag idag fick ångra då jag vaknade vid 7 imorse av att jag har brutalus huvudvärkus och det faktum att någon försöker borra sönder hela huset från utsidan med nån stor slagborrmaskin gjorde inte saken bättre. Drog mig till slut hem igen och är nu äntligen människa. :D


Besöket :)
Satte mig nyss på baksidan för att avnjuta en Piggelin i den sköna vädret och vem kom inte och hälsade på om inte Theo och hans nya vän taxen (Max?). Riktigt trevligt med lite sällskap där på baksidan men Theo va inget vidare fan av Piggelin direkt utan spottade ut biten jag gav honom, tror han är mer in to vaniljglass.

Theo med sin nya vän Max (tror jag).

Där jag bor gillar man att koppla vattenslang.

Piggelin i solen, även om det är skugga just där jag tagit bilden.


Diverse fester.
Det blir ju en del festande här nere med även om jag personligen tar det ganska lugnt. Vi va på föreläsning om alkohol i samband med att vi ska vara faddrar nästa läsår. Fick lära oss att majoriteten av alla studenter dricker mer nu än va de gjorde innan det började plugga. Detta gäller dock INTE mig faktiskt, jag drack betydligt med i Vänersborg än vad jag gör nu måste jag säga, vilket känns ganska skönt samtidigt som jag saknar det. Men det är nog inte själva festandet jag saknar utan festandet med mina närmaste vänner. Men men är jag hemma i sommar så, och snart är det Valborg med och även 20km Hofman är på ingång.
Tänkte jag skulle slänga upp lite bilder från vårt festande här nere, ni som kommer med på lite bilder får leva med det :P

"Den här bilden kommer fan inte upp på Facebook Miriam"

Kallsongsupning är något vi tagit med oss från Vänersborg och infört här nere.

Hårding...njaaaa!!!!

Om någon vet varför Jonas gråter så säg gärna till.

Såhär som mina och Miriams knogar ut dagen efter husfesten i K-huset på Delphi.

Jonas arm såg ut att ha fått sig en smäll med.

Dagens citat:
"Det görs inga filmer på det här sättet längre" //Jakob om sättet som filmer gjordes på förr...typ Rambo.



Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag har inte hunnit äta årets första ute-glass än!!! Måste fixas :D :D

2010-04-13 @ 22:48:37
URL: http://lollobloggen.blogg.se/
Postat av: Mono

Jag gråter inte, det var någon som hällde glögg från balkongen ovanför men de missade min mun och träffade mig i ögat .. =/

2010-04-13 @ 23:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0