THERE WAS A FIREFIGHT

KRIEG
"Om det är krig ni vill ha, är det krig ni skall få"...så löd det när vi utmanade Maskin i en lek på liv och död en bit utanför Lund (Löddeköping?), och krig fick vi verkligen vara med om. Blod, svett och tårar(?) fyllde några helt underbara timmar på paintballbanan en hel del smärta fick uthärdas och adrenalinet va på topp hela dagen. Tycärr efter 8 mer eller mindre jämna matcher så tog tyvärr Maskin hem segern men spelade även med en man mer än va vi gjorde i vårat lag.

Mitt vapen i första matchen satte skräck i hela motståndarlaget då det fick för sig att bli helautomatiskt och istället för att låta "pr pr pr pr pr" så lät det mer "PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR" och sen va mina kulor så gott som slut, men vilken respekt det gav på slagfältet. Med ett nytt vapen sen så gick det lite bättre i de kommande matcherna vi spelade. Dagens resulterade bara i ett blåmärke för min del, lite ont i huvudet samt ett ömmande finger efter diverse konstiga träffar.


Sittning och fester
När vi kom hem så blev det sittning på skolan, en riktigt trevlig sittning med god mat, biljard och härlig sång. När vi va klara drog vi vidare bort till Theo för en liten mellanfest. På vägen dit hittade vi en "tjock-tv" som vi släpade med hela vägen, kastade in på hans trädgård och grattade. Tv:n va måttligt uppskattad dock så vi fick bära tillbaka den igen men det va det allt värt.

Vi stannade nog bara en knapp timme innan vi drog till kämnärs för den riktiga festen. Det va lite segt i början då jag hade huvudvärk men blev snabbt riktigt kul. Mängder med folk, dansgolv, "bar" och en god stämning. Blev en rätt vild fest på sina håll men det som inte dödar.


På vägen hem mötte jag upp Cissi som kom från sin utekväll i Malmö och vi traskade sakta hem till mig för att sova.



Slappardag.
Gårdagen blev den slappaste på länge. Låg och glodde tv och tittade film större delen av dagen me Cissi, gjorde iordning lite tacos på kvällen och käkade tills vi nästan sprack men det hindrade oss inte för lite glass.

Ska lägga upp bilder men hinner inte riktigt göra det nu.


Dagens Citat:
"Nästa gång vi går på krogen, ska vi ta en eller två öl då?" //Johan Edentoft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0