Pentaxdax.

Pentax K-7
Va ju i kvalet om att köpa systemkamera för ett tag sen och det blev till slut en Pentax K-7, med lite tillbehör så som UV-filter, väska, blixt mm. I tisdags fick jag även ett litet atativ som får plats i min väska. Ganska litet men kan vara bra att ha hur som helst. Sen jag köpte kameran har jag tagit ca 1000 bilder som ändå får ses som ganska okej och det känns som jag lär mig något för varje bild jag knäpper vilket är oerhört kul.

Skulle ta och fota kameran nu med min gamla Olympus och shit va liten den kändes när den va i handen. Kvaliten på bilderna kändes ju direkt där efter med.



Känner redan efter bara 2 veckor med kameran att jag vill ha ett nytt objektiv, får se vad min lön blir totalt från Alloys i sommar så kanske det blir ett till objektiv sen i september.

Ny granne i korridoren.
Vi har fått in en ny kille i korridoren istället för Lena som bodde här inne. Ironiskt nog heter killen Oscar, och tydligen Oscar Larsson, va fan är oddsen för detta. Vi lär ju få lite problem med posten framöver kännes jag men får väl se. Han verkar jävligt trevlig och har tydligen bott senaste 5 åren i Thailand men nu flyttat hem till Sverige igen. Ett av det första han frågade mig när jag träffade honom igår va om han skulle köpa me någon alkohol till mig då han skulle till Tyskland idag. När han ändå åker kan man ju lika gärna slå till så jag får 3 flak till imorgon förmodligen ;) Bra att ha under nollningen faktiskt om inte annat haha. Och vi ska ju plugga i 10 månader nu så det kommer allt att gå åt.

Hur som helst verkar det som vi fått in en trevlig kille i korridoren nu och hoppas att det kommer flyta på bra men han gjorde ett gott första intryck iaf. När jag hörde att han bott utomlands i 5 år så hoppades jag på att han skulle vara i runt min ålder, men tyvärr är han bara 19 men det får väl gå.

Dagens (andra) citat:

"...hon va ju jude och nazisterna va ju onda...ellar ja."
//En annan del av köping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0