Hemfärd, tentor och terrordåd.

Hemfärd och tentor.
Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag drar hem till Vänersborg för julen. Som alltid både med glädje och sorg som man lämnar Lund. Ska bli skitgött att dra ifrån skolan för ett tag och koppla av lite, även om jag kommer behöva plugga en hel del, samtidigt som det är tråkigt att lämna Cissi. Planerar att åka tillbaka runt 28-29e eller något sådant så det blir till att fira jul här nere och sen dra till Österrike en sväng.

Vi ska ju egentligen ha tre tentor kommande vecka, men kände att jag hellre sätter två än att vara osäker på tre så jag avstår den imorgon och tar den efter jul. Hoppas verkligen att det går vägen med alla tre på detta sätt. Blir programering på onsdag och sen digitalteknik på lördag innan jag, Jonas och Frida tar tåget mot Göteborg senare på dagen. Hoppas verkligen att tågen går som det ska så jag kan åka tåg från gbg till vbg sen på kvällen och slipper bli strandad i gbg även om det är ganska mysigt där på vintern.

Terrordåd.
SÅ, nu har Sverige blivit en del av resten av världen med vår första självmordsbombare i historien. Har kikat en del på nyheterna sen igår och tv4 (tror jag) gjorde en ganska rolig intervju med en kille på stan. Hans uttalande va något i stil med "...och detta är ju den internationella terrorismen vi Inte vill ha i Sverige". Började fundera på Vilken terrorism vi vill ha i Sverige, men tydligen så finns det ju någon.

Jaja, nu händer ju detta i Stockholm och inget som direkt rör mig då jag tror att Lund är ganska skonat från muslimska terrorattentat och kanske även Malmö, jag menar muslimerna vill väl inte ha död på varann.

Grannen...
Vi bor ju två st Oscar Larsson i vår korridor och jag är ju så klart den snälla av oss. Det bästa är att jag inte behöver lyfta ett finger för att vara den snälla, snarare tvärtom. Oscar, den elaka, gör det så bra åt mig då han inte direkt föregår med gott exempel. Ni som va ute igår och träffade honom, eller pratat med någon som va med vet nog vad jag syftar på. Så man kan ju säga att stämningen här på Kulgränden 2 är minst sagt spänd just nu. Jag gillar ju intriger men detta börjar bli lite väl mycket, jag vill ju ha Rebecka kvar vägg i vägg :/

Dagens Citat:
"jag hatar vår granne" //en granne ;)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Den internationella terrorismen var det vi inte ville ha i sverige :P

Och det är ju synd att Oscar inte direkt är den som kommer lämna huset först av er tre =/ Skulle inte förvåna mig om han blir kvar där länge.

2010-12-13 @ 00:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0