Sömnlös...på morgonen.

Sömnlös.
Gick och la mig strax innan kl 12 igår vilket kändes riktigt gött då jag va trött som få. Tyvärr vaknade jag på morgonen runt halv 5 och kunde inte somna om, när jag gick ut och tog lite vatten så gissa vem som låg och sov på soffan om inte Oscar. 06.35 vaknade han, satte på tvättmaskinen(?) och gick och lade sig. Bestämde mig ganska snabbt där att det inte va någon idé att ens försöka somna om så nu sitter jag här istället. Ska ta och sätta på mig lite kläder och stänga av tvättmaskinen som Oscar satte på då det låter ganska mycket in till mitt rum ohc jag tycker INTE det är ok att dra igång tvättmaskinen denna tiden.

Snart blir det att dra tilll skolan och kötta det sista innan tentan som jag verkligen hoppas sitter idag. Hade vart så jävla skönt att sätta den och sen digin på lördag så har man ju poängen för denna terminen ganska säkrade iaf.

Bostadsbidrag.
Fick brev igår från försäkringskassan angående bostadsbidrag. Just nu får jag 100kr/mån vilket känns som på tok för lite MEN jag vågar fan inte kräva mer så jag inte vill bli återbetalningsskylldig. Jag skulle visserligen kunna kräva 99kr /mån mer i bidrag utan att riskea att bli återbetalningsskylldig då man bara måste betala tillbaka om beloppet överskrider 1200kr per år som man fått för mycket, men orka bråka. Skulle jag nu få ett extrajobb kommande år som det lutar lite åt så dras ju bidraget åt ännu mer så jag skiter i det nu. 100 kr är alltid 100 kr.

Dagens citat:
"...det är alltid med dig man blir som mest dyng med!" //Emelie.

Vet om inte om jag ska ta det där som en komplimang, men hon påstod iaf att det va något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0