Irritationsobjekt nr 1.

Som ni alla säkert vet så bor jag med 2 andra i denna "korridor" var av den ena heter Johan. Just nu är jag måttligt irriterad på denna snorvalp, då han inte sköter sig som han ska. Detta kanske kommer att låta som om jag är en gammal kärring i tvättstugan men bor man ihop så sköter man sig.

Hur som helst så har vi städvecka, så var 3e vecka ska man städa kök/allrum, hall, pentry och toa. Detta innefattar att städa, torka, dammsuga och vaska, något som kanske tar 30-45 min om man är seg, med andra ord inte speciellt jobbigt att göra en gång var 3e vecka. MEN en viss person tycker nog att det är jobbigt eftersom han skiter i det men ändå bockar av sitt namn på städlistan utan att städa. Detta skedde igår då hans namn helt plötsligt av avbockat på listan men det hade då verkligen inte städats. Hade tänkt prata med honom om det igår, "gamlingen" får väl ha koll på den lille snorvaplen och visa honom hur saker och ting går till, men han kom aldrig hem på kvällen.

Får väl se om han dyker upp idag eller om han sover borta, vilket iofs skulle förvåna mig :P OM han nu likt förbannat kommer stå på sig och säga att han har städat så har jag den perfekta hämnden på honom, han kommer slita sitt hår. Det kommer en uppdatering ifall det blir ett krig här, ska fota vad jag gör med honom och lägga upp så småningom ;)

Dagens citat:
(blir ett citat i repris idag)
Det krävs nya sätt att tänka, för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
//Albert E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0