Ohh my...

Så, ett års väntan va värt varje sekund. Where the wild things are (eller Till vildingarnas värld) kanske inte är den bästa filmen jag sett i mitt liv, men jag är verkligen rörd, så helt otroligt fin film så det är nästan barnsligt. Ok det är ju trots allt ändå en barnfilm, men om man tänker sig att boken riktar sig till barn i ålder 4-7 år eller något sådant och det inte fanns nån på bion under 18 iaf, så vet jag inte om jag vill kalla filmen för en barnfilm. Mycket i filmen hade inte folk under 14-15 år förstått så tycker verkligen inte det är en barnfilm.

Jag brukar inte vara den som är svag och börjar lipa när det kommer till film (Lejonkungen är ett undantag), men här satt jag med en klump i halsen hela sista delen av filmen, tårarna va inte långt borta vill jag lova. Storyn va inte speciellt invecklad eller svår på nått sätt så, men det fanns allt en röd tråd där och en helt underbar berättelse om vänskap och band mellan människor...och monster?

Filmen får 9/10 monstertassar av mig. Se denna filmen...


Min favorit ur filmen KW..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0