Sälen + Bio

NU kommer den uppdatering från sälen som jag lovat er.

SÄLEN

Resan upp gick prima och vi hade riktigt bra väglag hela vägen upp och inga som helst problem, käkade på ett ställe jag tyvärr inte minns namnet på, inte världens mest smakrika mat men de dör, dock vet jag inte om Timon håller me som blev matförgiftat eller något i den stilen och spydde som en gris första natten. Detta resulterade i att han missade i stort sett hela första dagens åkning :(

Åkningen är inte den bästa i sälen, alla backar ser likadana ut, raka backar från topp till dal, vilket går rätt fort, men med pudersnö varje dag så hade vi riktigt roligt och hittade stundtals riktigt fint puder, champangepuder till och me :) God bless -15 till -20 grader. Sista åken sista dagen va helt kalrt de bästa. Johanna, Timon och jag drog ut i skogen och fick några riktigt goa åk och även en hel del fina bilder. Vissa mindre lyckade åk, som mitt när jag skulle forsera pudret i full fart men resulterade i att det va så mycket snö så jag mer fick gå genom snön, inte så effektfullt men kul.

Blev en redig utgång med afterski som uppvärmning och för att få blodet att pumpa lite extra blev det även kvällsåkning till allas glädje utom Terre som åkte hem och Cissi som ramlade, slog i huvet och svimmade i backen. Men det va ju bara att åka hem och bota me lite öl.

Full fart i stugan med redigt god mat och ölspel satte igång alla. Jag får väl såhär i efterhand erkänna att vi lurade skiten ur Terre och Johanna G under ölspelet, så om ni undrar varför ni alltid förlorade så vet ni det nu. Killar kan.

Så ett STORT tack till alla som gjorde resan till en fröjd, men riktigt jävla tråkigt att inte min bästaste bästa vän Magnus va me, men nästa år då jävlar kommer jag släpa me dig varje sig du jobbar eller inte. Då blir det antingen åre eller Norge, kanske även en kik på alperna ;)

En av våra bilder från skogen.



Bio
.
Efter snart ett års väntan är det dags, WHERE THE WILD THINGS ARE. Ikväll ska den ses och NÅDE den som ens tänker tanken på att ha på sin mobil under bion, har skickat en varning till Cissi och kanske borde säga till Jakob me, men han vill se den lika mycket som jag så tror inte han ens tänker tanken. Frida fick se en jävligt vresig Oscar efter att ha haft på sin mobil under Bastards och jag vill gärna inte vara me om det igen. Betalar man 100kr för att se en film vill jag göra det och inte bli störd, end of story.

Har skyhöga förväntningar på filmen så ska bli riktigt kul att se den, dock ska Mono ha lite spö som dissade mig och Jakob och såg den innan :p

Dagens citat:
"Inge mens, inge sex" //Cissi i Sälen. (tolka hur ni vill)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0