Utskällning, språkmisshandel och (nästan) trafikolycka.

Utskällning.
I fre när jag cyklade till skolan blev jag stippad av en gammal gubbe som minsan visste hur man cyklade i Lund. Han rättade mig med att jag cyklade på fel cykelbana. Jag fick tydligen inte cykla på den cykelbanan utan han menade att jag skulle cykla över vägen till andra sidan, sen korsa bilvägen 2 gånger extra för att ta mig dit jag skulle. Hade jag behövt ta mig 100m längre fram till idrottsanläggningen så skulle ja få korsa vägen 4 gånger istället för att bara cykla 100m längre fram.

Jag tog och ritade lite i paint så ni lättare ska förstå vad jag menar. Den gröna gubben är helt enkelt gubben (tyvärr har jag inte lika bra paintskills som Lollo. Iaf så fick jag inte cykla över på övergångsstället som jag ritat gult, det va tydligen åt fel håll enligt gubben. Jag skakade bara på huvet och cyklade istället vidare den väg jag, och alla andra, alltid cyklar.




Språkmisshandel.

Jag kanske är känslig, men det finns mer eller mindre vidriga sätt att misshandla det svenska språket på. Jag själv brukar i chatt och en del text vara för lat och för snabb för att skriva Det utan det blir ibland De istället, sånt säger jag inget om och även förkortningar används flitigt. Men sen har vi ju dessa (inte domma...va är det för ord?) personer som har en meningsuppbyggnad som är helt åt helvete och användning av skiljetecken på ställen som får språket att låta som rena grekiskan. Skulle man prata som vissa människor skriver så skulle det ju låta värre än skånska, vem skulle förstå nånting?

Ska inte nämna några namn nu men vissa kan säkert lista ut vem/vilka jag syftar på.

Tarfikolycka...nästan.
På väg hem i fredags va ja ruggigt när att bli påkörd av en annan cyklist faktiskt. Skulle sväng in på en väg och saktade ner i GOD tid som man brukar göra, höll mig på rätt sida av cykelvägen och precis när jag svänger kommer det en dåre i full kareta och får tvärnita för att inte köra in i mig. Jag hoppar till lite och skrattar och han kör vidare.

Dagens slutade desto bättre. Cissi och jag tog och "bakade" chokladkaka och kollade på film och myste hela kvällen. Hittade även på lite bus, men vet inte om det upptäcktes av någon, det verkar inte så men man vet ju aldrig.

Dagens citat:

-Are you high or just incredibly stupid?
-I assure you, I am not high
.  //George W Bush

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0