Im in love...

Idag va Magnus, Johanna och jag iväg till gbg för att för en gångs skull provkör lite mini coopers. Efter lite kikande satte vi oss i en Mini Cooper Clubman D (diesel) och körde en sväng. Den satt som klistrad på vägen och va verkligen en fröjd att köra, riktigt jävla härlig. Den helsvarta färgen och detaljerna, inkl fälgar, föll mig inte riktigt i smaken. Hade hellre sett annan färg på fälgarna och lite vita/kromade delar, kanske även stripes då bilen såg ganska naken och tråkig ut som helsvart.





Efter en stund åkte vi till affären och bytta bil, denna gången blev det en Mini Cooper S (R56). Och jävlar, jag va kär efter bara några hundra meter. Turbon gick riktigt härligt och man trycktes bak i stolarna, ljudet va verkligen inte att klaga på och tryckte man in "sportknappen" mullrade det på riktigt bra i motorn vill jag lova.





Bilar som vi dock bara kikade på men aldrig körde.




Jag är ledsen Cissi men det kommer att bli en Mini Cooper S sen när jag har råd om några år, hur mycket du än hatar dem. Det är mycket pengar, men vill man åka med stil så kostar det, och det kommer vara värt varenda krona.

När vi ändå var i gbg så tog jag och magnus två öl och gjorde även en liten snabb shopping i en av gbgs absolut roligaste affärer ;)


Kommentarer
Postat av: Gissa...

Stil?! ÅKA MED STIL?!?!?!?! Då får du fan ge upp alla tankar om mini cooper för de två hör inte ihop! Det finns ingenting som har med en mini och stil att göra.

2010-07-12 @ 13:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0