Bildregn från Hofman.

Som jag lovade ska jag lägga upp lite bilder. Varning för långt inlägg nu, kommer inte skriva nån "wall of text" utan blir bilder me kommentarer till varje bild istället.
På fredagen vid 6-tiden stod jag på Varberg tågstation och blev mött av Magnus, Viktor och Johan. En snabb sväng hem till Johan och Jennha för att hämta upp en sovande Jennha och sen drog vi för att handla lite kläder och nödvändigheter för helgen. Eftersom det fanns några öl över än de 20 vi skulle dricka dagen efter så tog vi en uppvärmningsöl på kvällen.

Vår klädsel blev oerhört snygg. Tanken va först string och fluga, men några string fanns inte och nån fluga va helt hopplöst att hitta i den ändå rätt STORA affären. :( Men till slut hittade vi kläder och såhär blev det till slut.

På lördag morgon öste regnet ner, men vi hängde inte läpp för de. På med våra kläder och sen regnkläder utanpå de, knatade bort till uppsamlingen med den fina vagnen som Magnus och Viktor hade snickrat ihop. Där fick vi vänta på bussen i nästan en timme. Och att få in vagnen på bussen va inte de lättaste men med lite övertalande till en snälla chauffören gick det till slut fint.

Mannen på bilden här delar ut startnummer till oss. Totalt gick 430 personer av de 550 betalande. Efter han delat ut våra startnummer så kommer han på att han glömt sin öl i en annan buss och ropar ut:
-Fan, jag har glömt min öl i den andra bussen är de någon som kan bjuda på en öl.
Lång bak i bussen hörs en röst
-Gillar du Carlsberg Hof?


Oscar räddar dagen.
När vi hade åkt halvväg så hör jag hur chauffören ringer till bussen framför oss och ber dem stanna och ge oss lite papper då våran ruta håller på att imma igen totalt och vi skulle bli tvugna att stanna. Men ICKE tyckte jag så jag rotade fram en handduk ur våran säck med grejer och började torka rutan åt henne. Vi slapp stanna och kunde åka vidare mot vårat mål.

Väl framme i Dagsås hade det faktiskt slutat regna helt och hållet men vi valde att behålla våra regnkläder på för att kunna strippa mer och mer ju längre vi gick istället.


Våran 2 mil långa promenad började strax efter kl 12 och vi bestämde oss för att hålla ett högt tempo i början. Sagt och gjort så drog vi på riktigt bra och tog faktiskt de första 2km på mellan 15-20 min vilket får ses som skapligt då vi samtidigt drack 3 öl (en extra alltså). Vi tog även av oss lite kläder efter 2 km.



Vid 18 km så tog vi av oss på överkroppen som en liten teasing för vad komma skulle.


Den första timmen så körde vi som sagt ganska hårt för att få en bra placering och vi låg länge top 10. är kan man tydligt se hur bra vi ligger till. Att ligga top 10 av 430 pers får väl ändå ses som skapligt då vi började bland de sista.

15 öl kvar.





Vid "14 öl kvar" träffade vi ett par riktigt trevliga människor som vi gick med en bit.




En intern tävling vi hade va att den som kissade först förlorade. Detta va nått som Johan till sist inte kunde stå ut med utan slog en drill vid "13 öl kvar" bakom ett träd. Straffet blir, om jag inte minns fel, att han ska få dricka några öl extra nästa år under 20km Hofman 2011.


Vi drack ju alla lite olika fort så klart. Men en regel vi hade va att en öl SKULLE drickas varje km. Så varje gång vi kom till en km-skylt så stannade vi upp så alla drick dricka upp sin flaska så vi kunde öppna var sin ny Hof samtidigt. Magnus va nog den som i början drack fortast medans jag och Johan blev jävligt bra på att svepa. Men de visade sig sen att den bästa taktiken va att dricka fort när man öppnat ölen och hålla ett högt tempo för att slippa svepa vid nästkommande skylt.


Viktor visar hur det går till.




"12 öl kvar" och vi började närma oss milen.



För er som inte redan räknat ut de va årets tema Erotik (jämfört me förra årets tema Sexigt). Och det va ju inte bara killar som klädde ut sig även om det kändes som de va vi som märkte ut oss mest.


Vi stötte på lite Wanna B Y-front men som inte lyckades riktigt lika bra som vi gjorde.


Lite asgnuggning.


Om jag inte minns helt fel tror jag här att vi passerar milen och vi stöter på både det ena och de andra. Dels en liten familj som står vid vägen och kollar på oss. VI framför ett intränat nummer för dem och jag "vinner" en otroligt snygg mössa som vi kör våran sedvanliga pose i, även kallad Y-fronten.



From behind.


Polisen stod även här och pratade och va snälla mot oss. Vi fick ju trots allt dricka på allmän plats med vilkoret att vi INTE kastade flaskor längs med vägen utan i sopsäckarna som fanns vid varje km och det såg ut som de hölls ganska bra faktiskt. Vi fick även kissa längs me vägen så länge vi gjorde det snyggt och inte på folks tomter.


Johan va den enda av oss som hade riktiga skor och de fick han självklart visa genom att löpa en liten bit.


"8 öl kvar" och vi började se målet på den långa vandringen även om vi hade säkert halva kvar tidsmässigt.




Här vid denna tunnel fick magnus för sig att göra nått väldigt smart. Innan tunneln var det en liten backe, där släppte Magnus vår vagn för att skojja lite och i hopp om att någon skulle ta tag i den. Något som Ingen gjorde så viktor fick rusa efter den men utan lycka. Vagnen välte men ingen öl gick sönder som tur va. Istället gick en öl sönder när jag skulle ställa tillbaka flaskorna.


Nått som vi missade i tunnel va faktiskt ett litet party som hölls där en bit bakom oss. Nästa år ska vi gå lite saktare så vi inte missar sånna här grejer.


Även om vi nu hade sådär 15-16 öl i kroppen så började det faktiskt bli lite kallt, så vi tog på oss lite kläder för att inte totalt frysa ihjäl.




Här har magnus gått iväg en bit i förväg medans vi andra satte oss i en busshållsplats för att vila benen lite. Vi hade ju trots allt inte haft en enda paus på hela vägen so far och va ganska trötta i fötterna. Jag tror även jag kan tala för alla när jag säger att ingen riktigt har några solklara minnen här ifrån och in i mål. Denna bilden tex har jag NOLL minne ifrån.


Johan va nog den som utan tvekan pissade mest under dessa 2 mil.


...Medans andra roade sig med att "spilla" ut sin öl. Viktor ser dock inte så missnöjd ut.



Den här skylten minns INGEN av oss då vi va helt säkra på att det inte fanns några skyltar de sista 4 km av vägen. Men tji fick vi när bilderna sen kom fram. Tydligen så va de skyltat hela vägen


Lagom tills vi gick i mål så kom solen fram. Det hade inte skadat om den kommit sådär 5 tim tidigare. 5 tim tog det för oss att gå. Om man tänker på att vi gick våra första 2km på ca 15-20 min så skulle det bara tagit oss strax över 3 tim att gå men vi saktade ner ganska rejält till slut...av flera anledningar. Dels blev vi inte konstigt nog fullare och fullare medans vi gick. Dels så blev de lite tråkigt att gå så ensamt där framme så vi saktade ner och väntade in lite folk att gå med. Och sen började vi roa oss längs vägen.







Denna person förtjänar faktiskt en liten hedersomnämning. Jag tappade bort min kamera vid mål och Alla bilder va borta. Men sen på söndag morgon får Johan ett sms av Sara som hittat min kamera. Ett STORT tack till Sara, som även hon tog en hel del bilder. Men de ligger utspridda på facebook så ni får leta där ;)




Hoppas ni gillar bilderna och så, jag kommer säkerligen att lägga ut fler bilder sen då det finns mycket mer. Hemsidan och facebook har mängder av bilder för er som vill se mer men kan dock inte publicera det här pga upphovsrättslaget.

STORT tack till mina kära vänner Magnus, Johan och Viktor som gjorde denna dagen till den underbara fest det faktiskt blev till slut. Vi ses i sommar och även i Varberg nästa år på 20km Hofman 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0