Kluven utav bara...

Just nu står jag inför ett ganska jobbigt val. Imorse ringde Johanna från Adacemid Work och sa att jag fick jobbet i Malmö om jag ville och att jag skulle komma in om ca 2 veckor och skriva på kontrakt och så. I samma veva som jag lägger på ringer Inger från Alloys och säger att jag fått jobb där och måste lämna besked senast idag helst.
Mår verkligen skit nu samtidigt som jag självklart är glad. Men från att gå från noll jobb och kanske leva snålt hela sommaren till att ha två jobb att välja mellan, min vanliga tur/otur.

ALLOYS:
Födelar

  • Pengar
  • Mer tid i Vänersborg
  • Möjligt jobb med Magnus och Timon
  • 5 dagars ledigheter då jag kan åka till Lund och Cissi

Nackdelar

  • Jobbar "hela" sommaren
  • Kanske sumpar mina chanser på Academic Work till andra jobb

Malmö/Lund:
Fördelar

  • Mer tid med Cissi
  • Mer tid med syrran
  • Referenser från ett nytt jobb
  • Bättre chanser till fler jobb genom Academic Work
  • Jobbar bara halva sommaren och har resten ledigt
  • Ledig på lite festivaler samt midsommar

Nackdelar

  • Mindre pengar
  • Mindre tid me vänner i vbg
  • Fattigare höst
  • Pendla en timme till jobbet varje dag
  • Har "bara" syrran och Cissi här i Lund i sommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0