Tack mina kära vänner :D

Så, då va Valborg över för detta året, ett valborg som blev något över det vanliga. Iår så va kanske inte vädret det bästa men det slog nog alla valborg nere i Lund tidigare år och förmodligen den bästa festen på år. Ska försöka dra igenom dagen lite i korthet utan att det blir allt för långt även om mycket hände.

Torsdag.
Johan, Viktor och Magnus skulle inte dyka upp förrens vid 10 på kvällen så tog och träffade cissi en stund innan men rätt som det va när klockan va runt 18.00 så knackade det på på dörren och vilka står inte där om inte mina kära vänner. Lite överraskad men oerhört glad att se dem. Vi tog några öl, försökte få hit Jonas som inte trodde på att det hade kommit så vi fick skicka ett mms till honom som bevis. Blev några öl på torsdagen men ändå tidigt i säng för att vara uppe i tid på fredag sen.

Sillfrukost och parken del 1.
Runt 9 på morgonen började Viktor, Johan och jag promenera bort mot Jonas där även Magnus befann sig då han sov där. Plockade upp dem och gick vidare mot syrrans lägenhet. Åt en riktigt god frukost och väntade på att vädret skulle bli bättre, vilket det blev. Solen kikade fram och vi tog vårt pick och pack och gick vidare in mot stan och stadsparken.

Klocken är 9 och dags att röra på sig.

Pga av tidigare vädret så va det inte lika mycket folk i parken som tidigare år men har uppskattats till runt 15000 vilket får ses som skapligt. Sveriges största spontana uppsamling av folk faktiskt. Började dugga lite efter en stund men det hindrade oss inte det minsta från att ha trevligt och en hell of a time. Viktors kusin Patrik hittade oss efter ett tag med, även Lotta dök upp och hälsade. Eftersom Bun dock verkar vara en fegis fick jag inte träffa henne idag heller.

Eftersom Johan bestämt va tvungen att vara med på bilden fick inte Viktor plats.



Mellanfest och en svimmande Jonas.
Efter att ha suttit i parken en stund drog vi på mellanfest hos nån tjomme som jag aldrig sett förut. Medans vi står där i köket och snackar lite så börjar Jonas klaga på att han är extremt hungrig, inget som vi andra direkt lägger märke till. Helt plötsligt faller Jonas ihop som en säck ner på golvet och dunkar huvudet i ett skåp. Jag och Magnus som ser det tror att Jonas skojar med oss men det kommer rätt fort fram en snubbe och kikar hur det är med honom eftersom jag och Magnus inte gör det :P


Mat och Parken del 2.
Jonas vaknar till liv, får i sig lite cider (socker behövs) och vi drar vidare in mot stan för att äta istället. Får i oss lite mat, även om jag knappt käkar då det va jävligt starkt och inte föll mig i smaken riktigt. Snabbt vidare till en andra gång i parken, möter upp Cissi och Caj och sitter här en bra stund tills klockan (tydligen) närmar sig 18. Jakob dyker även han upp efter en stund.

Co. äter mat utanför No Name.

Lunds dödliga trio.

Lunds inte alltid lika dödliga duo...men jävligt bra.

Caj va inte riktigt med på hur Viktors WalkyTalky funkade, inte heller insåg hon att det va Magnus som satt 2 m bort som hon pratade med.

Mellanfest, sprit och fotboll.
Vi börjar snart inse att ölen vi har med oss inte kommer räcka, trots att vi haft med oss runt 16-18 öl var. Så jag Johan, Viktor och Jakob tar bussen hem för att hämta mer öl och sprit medans det andra drar drog hem till Philip för att mellanfesta...igen.

Mellanfesten vi andra missade.

Medans vi väntar på bussen dyker en redigt packad Thea upp från ingenstans.

På väg hem stöter vi på några trevliga småbarn som vi utmanar på fotboll, en lätt match som vi tar och vinner mer 2-1 trots att det får leda med 0-1 från start. Killar kan helt enkelt....
Hämtar spriten och ölen, ringer en taxi och tillbaka in till stan, tyvärr somnar Jakob här och åker inte tillbaka med oss in till stan. Väl inne möter vi upp gänget för att gå till kvällens stora fest. Vi kommer till en sjukt fet lägenhet där tydligen en student bor med sin flickvän. Om jag minns rätt va det en vidrigt lyxig 3-4a, man blev änna lite irriterad då det finns studenter som lever så pga rika föräldrar.


Bastu och tillbaka till feta festen.
Mitt under festen får Anton för sig att vi ska dra och bada bastu på skolan. Sagt och gjort drar vi ihop hela gänget och börjar gå bort för att basta lite i skolans feta bastu. Har en fin bild här som jag tyvärr inte kan lägga upp då den innehåller lite väl mycket naket. Tror nog bara vi bastade 2-3 min innan vi tog på oss kläderna och gick tillbaka, men trevligt va det. Hängde kvar på festen till runt 2 tiden då vi drog oss hemåt efter en helt underbar dag.
Finns mycket mer småsaker att berätta men skulle inte göra det för långt och det har redan blivit en hel del. Men för att nämna, 2xdonken, lurig taxichaffis, Magnus ägning av Simon, djupt samtal mellan mig och Cissi, etc etc.

Dagens Citat:
"Jag sparkar in fittan på dig"

Kommentarer
Postat av: BUN

Det verkar som att jag missade en hel del :p. Är du besviken på mig?



//Bun, leg. fegis som i sinom tid kommer träffa dig, jag svär.

2010-05-05 @ 19:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0