Från en dyr hobby...

Sigma
Jag slutade ju hoppa fallskärm mer eller mindre för att det va på tok för dyrt i längden samt för att jag vantrivdes i klubben. Hela mitt liv har dock vart fyllt me olika hobbies av alla dess slag och fotografering får väl komma att kallas min nya. Om denna är billigare är svårt att säga då suget efter objektiv och allt där till är stort. Har just skickat iväg 2500kr ut i cyberspace som just nu ligger och väntar på att en, förhoppningsvis, snäll person i Stockholm ska skicka mitt objektiv så jag sen kan godkänna transaktionen.

Efter mycket letande blev det till slut ett beg Sigma AF 70-300 / 4-5.6 DG OS. Att säga att detta är något monsterbar objektiv är verkligen att ta i men jag tror det kommer duga gott och väl för mig faktiskt. Sen efter sommarn får det väl bli något ljusstarkare men nu när jag vill ut och fota i snön så får jag nog det ljus jag vill ha ändå på dagtid.

SNÖ
På tal om snö så har vi faktiskt fått ännu mer nere i Skåneland. Det har snöat konstant i 2 dagar nu även om snöflingorna inte är större än bananflugor så är det just känslan av att det faktiskt snöar och är kallt. Jag går runt och ler konstant och är bara överdrivet glad medans alla andra går runt och svär över hur kallt det är.

Das Alps
Snart är det bara en månad kvar till skidresan till Österrike blir av med härliga vänner. Lär bli en oförglömlig resa om jag känner dettaf olket rätt. Hoppas verkligen vi får lite dump så jag får dra iväg de av gänget som inte testat offpist på en härlig repa. Få saker gör en människa så glad som att känna pudret under fötterna och få kallsupar av snön. En stor del av mitt hjärta, den del som inte Cissi äger, brinner för skidåkningen och det känns härligt att veta att jag får åka av mig lite även denna vinter. Så Kanske Kanske överlever jag till nästa vinter igen.


Dagens Citat:
"Skiing: I do not participate in any sport with ambulances at the bottom of the hill"

Kommentarer
Postat av: Plupp

Ska jag tolka det som att jag inte äger en stor del av ditt hjärta?! Tack så mycket för den du!

Är glad för din skulle även om jag egentligen är ledsen för att du lämnar mig. Igen.

2010-11-26 @ 21:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0