Löfte.

Har lovat Jonas att jag ska bättra mig här så jag får ta och skriva lite då det hänt ganska mycket sen senast.

Arvika.
Ganska länge nu så har jag och Askilsson pratat på att åka upp och hälsa på vår käre vän Isak Stenvall men det har lixom inte blivit av. Men så nu äntligen fick vi våra tjocka men ganska snygga tummar ur rövarna och gav oss iväg, på vår resa tog vi även med oss Jonas och Viktor. Lite tråkigt att Magnus inte kunde hänga på men är gald för hans skull att han har jobb nu iaf och det blir allt fler resor.

Blev ju lite av en överraskningsresa då Isak inte hade någon aning om att vi skulle komma så det va ju lite av en chansning, en chansning som gick hem. Vet inte hur det är med er andra men jag hade en toppenhelg verkligen och gör gärna om det igen.

(Jag orkar inte lägga upp massa bilder från Arvika då de kräver att jag förminskar dem, men de finns på facebook)

Fick mig en natt i Vänersborg med, även om det va ofrivilligt. Tog med mina älskade Skidor ner till Lund inför Österrike så nu har jag mina S3 BC liggandes under sängen, redo för att pumpa lite pist och puder till vintern.


Objektiv.
Jag har märkt mina begränsningar me min fotografering rätt skarpt nu. Jag saknar verkligen ett objektiv med större räckvidd och är lite sugen på ett sånt här just nu. Inte så extremt ljusstarkt men med mitt 18-55 kommer jag inte direkt långt när man är ute och fotar. Sen vill jag har ett fast kortare objektiv med med mycket ljusstarkare som man kan fota lite med inomhus men det får bli efter sommaren då man kanske jobbat ihop lite mer pengar.


Grattis Plupp
Cissi har tydligen skaffat sig ett jobb med, stort Grattis. Mitt hjärta ska gå i sin mammas fotspår och jobba lite extra på posten. Med det sifferminnet lär det ju inte vara några större problem direkt och pengar är alltid uppskattat så hon kan köpa mig ett objektiv i julklapp *host host*


Dagens Citat:
Kaffe ser ut som russin, om man är blind.

Kommentarer
Postat av: Plupp

För jag kommer ju säkert tjäna så mycket innan jul... Och visst, köper du kameran (som jag vill ha) till mig så kan jag köpa objektivet till dig... Ska ju jobba tom 7/1, så kommer ju bli lite pengar iaf.

2010-11-12 @ 12:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0