Nytt objektiv och lite mer sladdar.

Digilabb
Klagade ju för ett tag sen över en labb vi hade i digitaltekniken där vi hade mycket sladdar. Jag skulle nog inte sagt något då vi veckan efter hade en ännu köttigare, men roligare, labb. Efter att vi var färdiga va vi uppe i 138 sladdar som i varje ända skulle sitta rätt och självklart satt de rätt ;) Nu är vi hur som helst klara med skiten och skaffat oss 4.5 poäng och nu är det bara tentan kvar. Får se hur det går där då det är en ganska lurig kurs.

Sladdar from hell


Nytt objektiv.

Köpte förra veckan ett beg objektiv som jag gått och väntat på med spänning sen dess. Hade ju ingen aning om personen verkligen hade ett objektiv eller om han bara lurade mig. Men så idag låg det en avi i brevlådan till mig stora glädje och objektivet funkar prima. Ska bli kul att komma ut och fota lite med det i helgen. Något som jag precis upptäckte när jag skulle prova objektivet är att det knappt finns några fåglar alls i Lund på vintern. Då och då dyker det upp en koltrast eller skata utanför fönstret men så mycket mer är det inte. Vart är alla söta bofinkar när man ska testa fota. Jag får helt enkelt fota roliga människor på stan eller något :P

Nya objektivet vid minsta brännvidd.


Dagens citat:
"Det finns säkert något som är bättre än sex, och säkert något som är värre. Men det finns inget liknande."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0