Öl-resam

Förra helgen va Elektro och Fysik iväg på en oerhört episk ölresa som blev oerhört lyckad för de flesta av oss. Resan dit började väl förhållandevis lugnt. Efter en knapp timme var det dags för det första stoppet...kissepaus. En liten tradition på dessa resor är att det ska snos så mycket skyltar som det möjligt bara går så sagt och gjort. När vi hade kissat så fanns det gott om små och stora skyltar på bussen. Vi hade även fått med en liftare in i bussen men han blev tyvärr avkastad senare för att chafören vägrade ha med honom.

Fysik hjälper till med insamlingen av skyltar

Vår ny entertainer, Ola, får sig en liten vaxning med silvertejp

När vi hade kommit på bussen och åkt iväg hann vi inte åka mer än 5 min innan vi såg en Mc.Donalds-skylt och det va dags för matpaus. I detta läget kändes ju kissepausen hyffsat onödig men men. Åt en riktigt dyr lunch tack vare att varken jag eller Emil förstod va den danska tjejen i kassan pratade om så vi fick allt vad plusmenyer och extra tillbehör hette. 200kr slutade till sist notan på för oss två.

En av brännarna på bryggeriet

Väl framme på bryggeriet så var de en kort rundvandring följt av ca 1tim fri öppen bar. Både roligt och livsfarligt. Jag kan tyvärr inte riktigt beskriva hemresan då det är mer och mer defust ju längre hemresan går men jag minns att vi kom fram. Hemma i Lund drog vi bort till John och (tydligen) spelade biljard innan vi bastade lite. Klockan kändes oerhört mycket när vi bastat klart så jag och Emil begav oss hemåt medans de andra drog på nation. Sedan visade det sig att klockan nog inte vart mer än 8-9 på kvällen när vi drog hem. Men 12 timmar fest räcker för mig, jag är ju trots allt gammal ;)

Lite random bilder från resan:

Ungefär såhär ser det ut när Elektro har fri tillgång till alkohol.

Vet inte om det bara är jag, men tycker det ser ut som Adam inte ens håller i sin kö


Adam goes gangsta i bastun medans Micaela mest ser trött ut.

Dagens citat:

Du kan inte stanna i ditt eget hörn av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland.
//Nalle Puh (vem annars)

.

Kommentarer
Postat av: John

Haha, bra skrivet och sköna bilder!

2010-11-27 @ 15:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0