Åbro.

Igår fick jag till slut skicka två mail till Åbro angående dålig cider som jag köpt i Tyskland. Köpte 3 flak Rekorderlig Cider Skogsbärg (wild berries) och har nu fått minst 3 st cider som luktar riktigt jävla vidrigt. Det luktar överjästa och påminner lite om brända po(p)corn och verkligen stinker. Att dricka en burk kommer inte på frågan och det är knappt så man ens kan ha en öppnad burk i rummet.
Men det mest skumma med detta är färgen. Skogsbär har ju en röd/rosa ton men dessa illaluktande har en gulaktig, som vanlig päroncider mer.

Den högra är en vanlig skogsbär och den vänstra den illaluktande....nått stämmer inte.

 

Det kan ju vara så att det är något fel på cidern och att färgen påverkas av jäsningen, vilket inte är helt osannolikt faktiskt. Men man kan ju hoppas på att det är nått lurt med allt och att vissa cider har bytts ut mot hemmabryggeri och vi kommit på en liga som sysslar me detta. Kan se rubirkerna i Aftonhoran framför mig.

Fick 50 kr förra gången jag reklamerade en cider hos Åbro och denna gången ska de skickas in på analys och hoppas på lite mer ersättningen denna gången, vi får väl se va de säger.

Dagens Citat: "Om ni ska knarka får ni ju ta någon rolig drog"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0