Hest mot folkgrupp.

Jag måste bara skriva några korta rader om detta då jag blir lite trött på sånt här. Nu har Mayborn blivit dömd för "hets mot folkgrupp" pga det han skrev för lite mer än ett år sedan på sin blogg.

Det han skrev var:
”Sen väntar kvällens drabbning mellan vackra Pool och de giriga judarna och ikväll vill jag se Liverpool forcera frammåt hårdare än tyskarna gjorde under kristallnatten....”


Ett ganska ironiskt och roligt inlägg som nog de flesta förstår skulle jag tippa på. Men självklart snappade judiska församlingen upp detta och stämde Mayborn, något som jag iaf aldrig trodde det skulle bli något av. Men nu har han blivit dömd till 100 dagsböter, trots att domstolen dömer att han inte hade som avsigt att kränka judar.

Varför måste man vara så Oerhört jävla PK hela tiden i Sverige. Ingen vågar snart säga något som är det minsta fel. Kommer jag bli dömd till dagsböter för att jag använder ordet Negerboll med? Även om jag inte har som avsikt att göra någon upprörd så kan ju tydligen någon stämma mig och få Rätt bara genom att säga att personen tog illa vid sig.

Vi lever i ett land där vi inte längre har yttrandefrihet på något plan kvar snart så länge det man säger inte är helt PK. Våra politiker är ett bra exempel på detta där i stort sett ingen vågar säga något som inte är helt PK. Ska vi göra som USA där det i vissa delstater (även New York?) är förbjudet att använda ordet Nigger. Ska staten styra över vilka ord vi får använda, kommer då negerboll att bli förbjudet?

Tar och postar en bild som är ROLIG. Jag hoppas verkligen inte någon tar illa vid sig nu isf kanske personen borde sluta ta allt på så stort allvar hela tiden och släppa loss lite istället.

Hest mot folkgrupp.

Kommentarer
Postat av: Kristofer G

Helt jävla sjukt.. Skäms över Sverige i sånna här sitavationer!

2011-04-05 @ 21:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0