Snö

Det är väl inte direkt någon hemlighet att en annan älskar snö och kyla mer än alla andra väderförhållanden. När många svär över mörkret och kylan hoppar man själv av glädje när det vita guldet kommer (Inga missförstånd nu Sebbe). Snö betyder ju att man kan åka skidor, om än kanske inte just i Skåne i någon större utsträckning. Själv är man ju uppvuxen inte långt från en skidbacke, en brant sådan som tyvärr lades ner efter några tappra år när jag va liten. Men dessa år va tillräckligt för att jag skulle få mersmak för utförsökning och sen spenderade 7 månader totalt i st.Anton och bland annat Jocke och delvis min gamla granne Björn.

Det negativa med att plugga är ju att det inte blir mycket tid över för åkning, och inte heller har man något Sportlov. Jag hade mer än gärna lagt min röst på en vecka kortare sommarlov för ett sportlov där man kan stoppa ner fötterna i ett par stenhårda pjux och kasta sig ut i pudret eller en stenhård pist och få känna lite fart under fötterna. Men men nu får man väl istället kämpa vidare så man nångång kan tjäna lite cash och dra på heli-skiing i Canada/USA. Har lovat Björn att vi ska dra dit nån vecka och lägga 35-40,000kr på hellikopterturer varje dag till topparna ;)




Får nu nöjd mig med att lyssna på Sportlovs 2 klassiska album, Snöbollskrieg och Offerblod i vallbod.

Ett litet utdrag som är gammalt för många läsare men nytt för de nya =)


Sportlov - Snöbollskrieg.

Bakom höga murar i vårt fort av snö
På sportlovets allra första dag
Beslutsamma händer kramar snö till is
Dödliga bollar genom luften far

Cyklister ligger fallna till marken
I tystnaden ekar våra skratt
Gatlyktans ljus är utslocknat
Vi pangar rutor och slår av varenda hatt

I snölyktans sken så smider vi planer
Med svarta thermobyxor, varm choklad och bananer
Död och förintelse kantar vår stig
En mardröm som skapats av snöbollskrieg!

Med istappar vi skär upp våra armar
I skaren vi pissar pentagram
Stoppar snö innanför tröjan på barnen
Med lyftad snöboll vi tåga fram

Ingen dödlig må stoppa vår framfart
Blint apokalyptiskt raseri
Bered dig att dö för våra vapen
Stenhård snöboll med grus inuti

I snölyktans sken skändar vi gravar
Med varmkorv, festis, skidor och stavar
Trots evig tjäle vi gräver upp lik
Och krossar alla kyrkfönster...
SNÖBOLLSKRIEG!

Kommentarer
Postat av: Gissa5ggr

Du ska inte alls åka till USA/Kanada (du vet att det stavas med K på svenska va? :P) och spendera så mycket pengar på att åka skidor. Tänk vad mycket smink jag kan köpa för det!

2011-12-07 @ 20:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0