Du ska få för "fula hängslen"!

Jag borde ha någon som piskar mig lite då jag blivit väldigt dålig på att uppdatera. Cissi klagar på mig lite och det har fått lite fart på mig ändå.

Har ingen som helst lust att skriva något om vad jag gjort senaste så det får komma imorgon eller något. Jag tänkte istället ta upp en grej jag diskuterade med Thea för ett tag sedan.

"Varför bloggar du?"
va frågan hon ställde och svaret är ganska enkelt egentligen: "För att jag gillar att skriva". Jag har alltid gillat att skriva ner tankar och åsikter och sen är det alltid trevligt när folk tycker om det man skriver eller kanske rent av blir förbannade. Att väcka tankar och känslor hos folk med vad man Själv tänker och tycker har alltid vart ett intresse hos mig. Lite som att föra en diskussion med sig själv som andra kan ta del av och kommentera.

Började skriva "dagbok" på Lunarstorm (eller Stajl Plejs som det hette då) när det kom då man fortfarande satt på 56k och chattade på DoBeDo, va en flitig användare av ICQ och ingen skulle höra talas om MSN på flera år. På den tiden va man ung och hade ständigt bekymmer med kärlekskänslor som ändrades hit och dit och massa tankar som flög genom huvudet. Inläggen blev ganska djupa och stundtals ganska destruktiva men det va skönt att få skriva av sig lite.

De handlade om allt från överbefolkningen och mitt (dåvarande) sätt att se människor "värde på jorden" i hur mycket en person faktiskt tillförde eller sög ur samhället till hårdrock och redan då rätt sjuk humor.



Gör ett litet break med en av mina absoluta favoritbilder på nätet. Minns att jag vek mig av skratt när jag såg den här bilden för första gången för kanske 5-6 år sedan.



När jag diskuterade med Thea kom det även upp ifall man ska skriva precis vad man tycker och tänker, svaret blev ganska enkelt JA. Det är inte för andras skull jag skriver och jag kommer alltid skriva vad jag tycker om saker och ting. Att jag inte är något större fan av tjocka personer har väl aldrig vart en hemlighet och jag älskar att driva med allt och alla. "Förbjudna" skämt är alltid de roligaste även om kanske hälften av alla som hör dem tar illa upp.

"Det bästa med en tjock flickvän är: Skugga på sommarn och värme på vintern"

Detta skämt fick en bekant till mig att säga upp kontakten helt då hon tyckte jag va en okänslig idiot som saknade någon som helst respekt för andra människor. Det får stå för henne men min humor kommer inte ändras för att Andra inte gillar den.


Dagens Citat:

"Jag dör hellre än blir överviktig. Om jag blir tjock kommar jag ta livet av mig"
//Klasskamrat idag under föreläsningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0