Skylla sig själv eller skylla på vården?

Som trogen läsare av AFtonbladet så kikade jag även in idag för att läsa alla vettiga "nyheter" som de har och hittade denna artikel. Stackars lilla Kate har åkt på svininfluensan men ska enligt...ja enligt vem??? skickats hem från akuten där hon senare blivit mycket sämre och nu ligger i respirator och kämpar för sitt liv. Enligt sjukhuset så har hon INTE skickats hem av någon så ord står mot ord, ord från någon som inte ens kan föra en talan.

Aftonbladet är världsmästare på att vända och vrida allt som finns i deras skvallerblaska sp allt som skrivs ska man ta med en nypa salt och inte dömma med en gång. En utredning har inletts på sjukhuset som förhoppningsvis ska visa vad som faktiskt har hänt. Enligt Kjell på sjukan så ska hon lämnat akuten av egen fri vilja av någon anledning.

Sen kan man ju fundera på om hon kan vara arg på sjukhuset för att hon inte behandlats rätt för svininfluensan. Förra året kom svininfluensan till Sverige och ALLA fick vaccinera sig och uppmanades att så faktiskt göra, något som Kate tydligen inte verkar ha gjort. Är det någon hon borde vara bitter på så är det ju sig själv eftersom hon valde att inte vaccinera sig, hade hon bara gjort det hade hon kanske vart fullt frisk idag?

Jag säger inte att felet är hennes eller att sjukhuset har gjort rätt. Men jag säger inte heller att sjukhuset gjort fel eftersom ingen just nu kan bevisa vad som faktiskt hänt och om hon Har blivit hemskickad eller inte. Time vill tell...


Denna bilden får pryda dagens inlägg. Min kateter som användes för att tappa mig på blod upp till 15-16 gånger dagligen medans jag låg inne som försöksperson för Astra Zeneca. =D



Dagens Citat:

Fool me once, shame on you;
fool me twice, shame on me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0