Testpilot hos Smartson för Pentax nya kompakt?

Jag har ansökt om att bli testpilot för Pentax nya kompaktkamera Pentax Optio WG 1. Ska i så fall få ha den med mig i sommar och fota och se hur bra den verkligen är och håller vad den lovar. Då jag själv fotar med Pentax K-7 så tvivlar jag verkligen inte på kvalitet men helt vattentät vore intressant att se om den är, och klarar den av en dammig festivalcamping i en vecka? Varje gång man åker på festival så är kamera ett problem då man inte vill ha något som man är allt för rädd om så detta hade verkligen vart guld.

Att både kunna fota och sen filma i HD hade vart riktigt grymt utan att behöva ta med min systemkamera under festivalen. Ska vi senare i sommar sen paddla gummibåt kan ju detta vara ett bra alternativ men får nog då kanske fästa nån liten gummianka runt den så den flyter. Jag menar, vem vill inte ta bilder som denna på Viktor:



Hittade testet genom Smartson som även har mycket annat trevligt. Anmälde att jag för ett tag sen ville testa choklad men blev tyvärr inte antagen, det hade ju vart lite av en dröm annars. Men nu hoppas jag på att få chansen att testa kameran och se vad den verkligen går för och levererar vad den lovar.

 

Dagens Citat:

En bild säger mer än tusen ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0